York, de eerste lesdag & meer

26 september 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

​De eerste lesweek is begonnen. Ik moet zeggen dat ik het best wel spannend vond. Ze hebben hier toch andere verwachtingen en standaarden. Zondagavond had ik echt even heel veel stress dus besloot ik NIKS te doen en gewoon naar bed te gaan (slapen is altijd de oplossing) . Ik heb mezelf beloofd om het hier leuk te hebben dus ik zie het allemaal wel (terwijl ik dit typ geloof ik er zelf geen barst van en jullie waarschijnlijk ook niet, want tja, jullie kennen me, maaaaaar het is een goed voornemen!). Gelukkig heb ik Sophie en Meg die me helpen te relaxen. Met Sophie ben ik naar een student lock-in geweest. Het winkelcentrum werd afgesloten en alleen studenten hadden toegang. Ik kreeg een goodiebag en overal 25% korting! (zo kan ik wel relaxen ja).

Student Lock-in

En Meg heeft toen ik gisteren half instortte een gezichtsmasker voor me gemaakt (zie hieronder het resultaat) en daarna brownies voor me gebakken (hallo cheatmeal..). We hebben meteen afgesproken dat zaterdag vanaf nu SINNER SATURDAY is met gebak en junkfood. De rest van de week doen we gezond haha.

Facemask by Meg
Maar nu even de leuke dingen van afgelopen week! Ik ben een aantal keer naar de sportschool geweest om een groepsles te doen. Het was erg leuk en intensief. De lerares was erg aardig (in het begin, later kreeg ik de indruk dat ze me dood wilde hebben, jezus wat ik heb gezweet zeg). Ik ben nog even op avontuur gegaan in de sportschool aangezien hij zo enorm groot is. Er is een zwembad, klimwand, squashbanen en een grote basketbalzaal. Toen ik dat logo zag had ik even het idee dat ik een film zat aangezien we ook een cheerleaderteam hebben hier.

Bradford Gym

We zijn ook naar de karaoke avond geweest in de Westleigh Pub. Onze geweldige Koreaan: Hun (die enorm fan is van Taylor Swift) kon het niet laten en greep naar de microfoon en wij als meiden waren zijn achtergrondkoor. Onder 'videos' zie je een klein stukje van ons ge-wel-dige optreden.  De Engelse hebben trouwens ook enorm veel dansjes zoals ik al eerder schreef. Vrijdagavond waren we in een andere kroeg Stein Bier Keller, waar ik 4 andere dansjes heb geleerd. (foto’s volgen) Ofja ‘ geleerd ‘, ik heb ze afgekeken en nagedaan. Het stond op film maar helaas/gelukkig heeft iemand het per ongeluk verwijderd. Maar als ik terug ben in Nederland laat ik ze graag aan jullie zien!

Zaterdag was mijn ‘bijkom-dag' (sporten, poetsen, wassen..) en naar Bridget Jones’s Baby! Wat een SUPER LEUKE film, ik heb zoooo gelachen! Echt een aanrader.

Bridget Jones's Baby

En om het weekend af te maken zijn we zondag naar York geweest met school. Wat een mooie stad en we hadden geluk, er was namelijk een Food Festival dat weekend! Ik heb nog nooit zoveel lekkers gezien op één plek (en dan bedoel ik eten*). En je mocht het gratis proberen mmmmm.. (gek genoeg had ik geen honger meer toen ik thuis kwam ’s avonds, ben vandaag maar even gaan sporten hè).

*volgens Meg is Bradford de verkeerde plek om jongens te vinden, knap in Bradford volgens Meg: ‘knap hier betekent dat hij 2 ogen heeft ipv 1’

York Food  York Food  York Food  York Food  York Food  York Food York Food  York Food York Food  York Food York Food  York Food

Ik ben trouwens verliefd op een nieuwe lekkernij : FUDGE. (misschien maakt dat het gemist van pepernoten een beetje goed). En ik heb zelfs fudge gevonden die mijn (bij)naam en liefde voor pindakaas bundelt: Peanut Brittle. Beetje jammer dat 3 plakken fudge 20 pond kost, maar ik heb al een healthy en goedkoop recept gevonden voor fudge, wordt vervolgd…

York Food

We zijn in York ook op een rondvaart geweest lekker in het zonnetje.

York boot   York boot

En er is een chocoladefabriek/museum!! Helaas kon ik niet meer deelnemen aan de rondleiding ivm de tijd maar ik heb Sophie & Meg even lekker gemaakt en we gaan nog een keertje terug... Snel zal ik deze stairway to chocolate heaven bewandelen:

York Chocolate

We hebben de dag in York afgesloten zoals het hoort: met een Engels kopje thee:

York (dit is Zelia aka ZeZe, een frans meisje uit onze groep)

Ik heb ook een uitnodiging gehad van een dansteam hier. Ze dansen hiphop, breakdance, modern, salsa etc. Dus ik ga daar ook maar eens een kijkje nemen.

En terug naar mijn eerste lesweek: ik heb morgen programmeren en world class operations. Programmeren vandaag was echt een en al man, er zijn welgeteld: 5 meisjes allemaal uit India, dus ik val weer lekker op als blanke Nederland met blond/rood haar en sproetjes.

Morgenavond ga ik naar de dansvoorstelling van Alvin Ailey samen met Josefine en woensdag heb ik nog een les programmeren en daarna mag ik op de thee en lunch bij Lord Mayor! En zondag is er de grootste Pub Crawl van Bradford... Er volgen dus nog genoeg verhalen en foto's. Hieronder staan nog wat foto's van het prachtige York!

York
Ik ben er weer weg van, Bye Bye

Ik mis jullie allemaal, heel veel kusjes van mij!

York  York York  York   York  York  York  York  York    York  York  York  York  York  York

1. Karin:
    26 september 2016
    hoi Britt, wat leuk zoveel foto's, kunnen we goed meegenieten. Ik lees je verhalen graag. groetjes, tante Karin
  2. Tante Yo:
    27 september 2016
    Oooohhhhhhhh Britt wat n geweldig verhaal om te lezen....Ik had al n roseetje erbij gepakt haha.....Echt je kan altijd nog gaan schrijven....Wat schrijf jij leuk zeg....
    Tot snel lieve britt....xxxx
  3. Elly de Ru:
    30 september 2016
    Super die foto's en verhalen lieverd. Heel veel succes maar zeker ook plezier xxx
  4. Netje:
    1 oktober 2016
    Hoi Brittie, eindelijk! Wat heb jij al veel gezien en gedaan, super leuk om te lezen en ik ben erg blij dat je het zelf ook goed naar je zin hebt, geniet van alles wat je meemaakt. xxx en hele dikke knuffel Netje