Nieuw talent, kerst baking sale & tante Jannus

12 december 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Zo, daar ben ik weer! Een blog op maandag ipv zondag, maar gisteren na een super leuke & drukke week kon ik mijn bed niet meer weerstaan haha.

Deze week heb ik met de bakclub wel honderden kerstkoekjes gebakken en gedecoreerd voor de baking sale voor het goede doel: Marie Curie (voor kinderen met kanker).

Kerst koekjes

Kerst koekjes  Kerst koekjes  Kerst koekjes

Als we even eerlijk zijn: zelfgemaakte koekjes blijven het aller-lekkerste. Mijn voorkeur gaat uit naar Alfred J. Kwak koekjes mix maar dat is volgens mij niet meer te koop (-> heel jammer!). Verder maakte ieder ‘lid’ van de bakclub nog wat anders. Zo waren er kerstboompjes gemaakt van gepofte rijst, gingerbread mannetjes, kerststokken & mijn kerst-appelflappen! Ik dacht nou ik maak iets Nederlands maar nu moet ik het nog ‘kerst’achtig maken. Al zeg ik het zelf: niet slecht! En nog super makkelijk ook :)

Kerst appelflappen  Kerst appelflappen  Kerst koekjes
En een leuk vooruitzicht: in januari ga ik met Christin Indiase (trouw) jurken passen. Er wonen hier veel mensen afkomstig uit India (of hun familie roots liggen daar) waardoor er hier veel traditionele Indiase kleding te koop is. Ik rijd er elke dag met de bus langs en ik vind het zoooo mooi. Nou mooi als in ik wil het 1 keertje aan , niet als in doe er maar 30 en ik ga morgen zo in de trein naar Tilburg, snap je? Resultaat volgt dus nog...

Ik heb trouwens nog een nieuw talent ontdekt, schijnbaar ben ik ook uiterst geschikt als pyromaan (heb het al toegevoegd aan m’n cv!). We kookten maandag met z’n alle dus de keuken was nogal smoky, maar geen geurtje of ander signaal van brand te bekennen. Pete zou me helpen met mijn hoofdgerecht en grilde de kaas, tja -> te veel rook -> raam stond wijd open, afzuigkap op maximaal -> gevolg? -> te veel rook was schijnbaar echt TE VEEL -> alarm…

Heuuuhhhhh het hele flatgebouw buiten in de kou op sloffen, want er was ‘brand’, wij naar de receptie om te zeggen dat het niets was, wat een hoop tijd en moeite scheelt, maar er was niemand. Na 20 minuten kwam holle bolle gijs aangesjokt, iedereen kon naar binnen en wij kregen een preek waarom we niet bij de receptie waren. HO! dat zei hij tegen de verkeerde 3 kleine meisjes. Hoe dit is afgelopen? 3 meisjes die de volgende 2 dagen nog naar vuur roken & excuses kregen vd manager voor het gedrag van holle bolle gijs, en 1 holle bolle gijs die op z’n kop kreeg omdat hij er 20 min over deed terwijl er een alarm afging & omdat hij niet bij de receptie was, oh yeah wij winnen hihi.

En ik kreeg onverwachts post, en niet zomaar een kaartje! Een hand geschreven brief van Tante Karin, van maar liefst 7 pagina’s lang! Het leek net of ik een penvriendin had, best grappig. En lekker Brabants er doorheen af en toe, dat mis ik wel. Maar nog maar heel eventjes en dan kan ik een paar weken luisteren naar al jullie verhalen in het Nederlands/Brabants. En een leuk moodboard van Best met allerlei echte Bestse dingen, en niet te vergeten de mooie Mandela tekening van Malika.

tante karin  tante karin

Ik heb trouwens een nieuw kapsel uitgeprobeerd. Misschien wat voor kerst? Heb ik toch nog wat kapperstalent van mama gekregen he! (zie videos voor een beter filmpje van het kapsel :-) !)

haarstijl
En het hoogtepunt van afgelopen week was mijn stoere tante Jannus die alleen van Amsterdam naar Bradford kwam! Wat als eerste te doen: even knuffelen, en nee wij waren stoer dus geen tranen...Wat doen we als tweede: eten, wij hadden honger namelijk. Ouderwets gezellig 'tafelfriet' (mijn eerste fastfood in maan-den!!!) en een heerlijke kersen milkshake (moeten ze in NL ook invoeren jammie)

Tante Jannus   Tante Jannus

We hebben enorm veel gelopen en gewinkeld maar vooral veel lol gehad. Van winkels met zeep in de vorm van taartjes & cupcakes, tot de duurste winkelcentra (kijken kijken niet kopen) en zelfs Rudolf hebben we gevonden!

Tante Jannus   Tante Jannus  Tante Jannus   Tante Jannus   Tante Jannus   Tante Jannus  Tante Jannus  Tante Jannus ​  Tante Jannus   Tante Jannus   Tante Jannus  Tante Jannus  Tante Jannus  Tante Jannus

We gingen ook naar een kerk en staken kaarsjes aan voor iedereen, opa van Lochem & opa van Oirschot, Moosje & Frummel etc. (en ook voor onszelf zodat we weer heelhuids in NL aankomen).

Tante Jannus

Samen sliepen we in een hotel en als echte diva’s een warme douche, daarna in bed met een glas rosé en lekker bijkletsen! 'Cheers'!

Tante Jannus

Natuurlijk ook onze gekke moment (zoals altijd) gehad want wat ze hier toch allemaal wel niet verkopen… Kerst truien (die iedereen nu al draagt, zonder enige schaamte), kerst haarbanden, eenhoorn/zwaan schoenen of een mannelijke badeendje (met een duidelijk 'aanhangsel'), het kan hier allemaal. Oh en mijn enorm blunder: je kauwgom uitspugen, en niet zoals je denkt in de bosjes maar nee hij wijkt af, recht in iemand zijn gezicht, en kaatst dan terug op de grond -> heel snel doorlopen dus en een tante Jannus die niet kan stoppen met lachen!

Tante Jannus  Tante Jannus  Tante Jannus

Ook gingen we samen naar het casino en we wonnen natuurlijk honderden ponden (niet dus, maar we doen net alsof) maar hoe dan ook: het was wel gezellig! We zaten samen als een soort VIP’s en konden mooi iedereen bekijken, want er loopt wat rond daar zeg…

Tante Jannus  Tante Jannus
En zondag gingen we brunchen bij patisserie Valerie: een heerlijke high tea met sandwiches & cakejes/taartjes alvast voor haar verjaardag, omdat ik tentamens heb t/m 20 januari en niet weet of ik op tijd terug ben voor haar verjaardagsfeest. De high tea was heerlijk, en zo klein als de gebakjes waren (want we deelden zelfs!) en zonder ontbijt, we kregen het niet op!

Tante Jannus  Tante Jannus  Tante Jannus

Het was overigens wel gek om mezelf Nederlands te horen praten, en tegen de tijd dat ik eraan gewend ben is het weekend al weer om. Heel even had ik het idee dat ik mee ging met tante Jannus naar huis, alsof we samen een weekendje weg waren geweest, maar dat was jammer genoeg niet zo. Maaaaaar positief blijven, ik heb het hier naar mijn zin en nog maar 2 weken!!!! (twee!) en dan ben ik weer in Best om jullie allemaal te vervelen.

Ik heb niet zo veel van me laten horen deze week via appjes & sms’jes maar dat komt omdat het de laatste loodjes zijn dus we proberen nog zoveel mogelijk leuke gezamenlijke dingen te doen en de leraren proberen nog zoveel mogelijk leerstof erdoorheen te krijgen, sorry daarvoor dus. Maak ik allemaal goed als ik weer in Besttown ben, beloofd!

Nou ik ga weer naar mijn grote vriend: de loopband, of ik ga gewoon naar de fitness omdat er een super knappe nieuwe werknemer is, wie zal het zeggen he. Het enige dat ik er over kan zeggen is dat hij wel erg flauw is om nu pas daar te komen werken als ik bijna weg ga.

Heel veel kusjes van mij!!!!

1. Tante Yo:
    13 december 2016
    Wow mooi jouw kapsel ....Zo chique. ....Wat klinet dat goef hè. ....Nog 2 weken......Heb om t brandverhaal in n deuk gelegen.......Wat maak jij toch allemaal mee zeg.......
    Nou lieverd.....Tot heel gauw......xxxxxxx
  2. Angelique van Lochem:
    17 december 2016
    Britt jij zit niet stil zeg. Heb je nog tijd vd studie en slapen doe je ook niet al te vaak zeker? Heel veel plezier Britt en wij zien je met de kerst‍‍‍