Alvin Ailey, Lord Mayor & Carnage

3 oktober 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Zo het is al oktober en lesweek 2 is begonnen! Ik heb afgelopen week een vaccinatie gehaald tegen allerlei griep die heerst in studentenflats en je raadt het nooit: ik ben ziek. Thanks Dokter! Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken want ik ga gewoon door met leuke uitstapjes maken.

Groep

Dinsdagavond ben ik naar een dansoptreden van Alvin Ailey geweest met Jojo (Josefine).

Alvin Ailey

Het waren 4 dansstukken en ze waren zo divers maar allemaal ZO MOOI. Het deed toch wel even 'zeer' om in het publiek te zitten in plaats van zelf te dansen. Maar onze geweldige plekken maakten dat helemaal goed. De aardige caissière vertelde ons dat als we op dinsdagavond kwamen kijken het voor ons als studenten maar 10 pond was, nou als student is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar dat betekende ook dat we niet de allerbeste plekken verwachtten. Helemaal fout dus! Wie hadden de beste plekken? Ja, klopt WIJ! We zaten op de eerste rij van het balkon. Zo konden we alle formaties zien en keken we niet recht tegen de dansers aan.

Alvin Ailey  Alvin Ailey

Een stuk was met allerlei attributen, niet eens echt lastige attributen, maar ja je moet er maar op komen he. En er was een stuk met maar twee danseres. Het was zo klein maar tegelijkertijd zo groot, ik had een brok in mijn keel. Ik kan hier nog pagina's over schrijven maar dat ga ik niet doen, want ik heb nog meer meegemaakt! (hier is de link van het duet dat zo mooi was https://www.youtube.com/watch?v=JCGW2HmnAZ8)

Woensdag stond nog een leuk uitje gepland: op naar Lord Mayor. Lord Mayor had alle exchange studenten uitgenodigd voor thee, engelse lekkernijen en een rondleiding door het stadhuis. Dit is erg speciaal omdat het maar 1 x per jaar toegankelijk is voor de burgers en vele burgers die hun hele leven hier al wonen er nog nooit zijn geweest! Onder het genot van een heerlijke versgebakken scone (krijg alweer water in mijn mond als ik eraan denk) en een kop thee luisterde we naar de speech van Lord Mayor. Hij was erg jeugdig qua doen en laten en komt uit Newcastle, hij noemde zichzelf een echte geordie (waarbij ik meteen de link legde met een tv-show met personen die heel anders zijn dan Lord Mayor, maar schijnbaar is iedereen een geordie die uit Newcastle komt, weer wat geleerd he). Vervolgens kregen we een rondleiding, het was muisstil want alles was zo oud, mooi en duur (je wilde niets per ongeluk stuk maken). Tijdens de rondleiding viel er opeens een bord van de muur ongeveer 1 cm van mijn neus , het weerklonk lekker in de grote ruimtes en gelukkig waren we maar met ongeveer 100 mensen. Het viel uit zichzelf maar natuuuuuuurlijk voor mijn neus.. oeps. We zijn nog op de foto geweest met Lord Mayor, zie hieronder, en ik heb ons land vertegenwoordigd in zijn boek:

Lord Mayor   Lord Mayor

De lessen deze week waren vooral introductielessen maar ze lijken me wel leuk en interessant (toch mooi meegenomen als je er 12 weken naar moet luisteren en er je best voor moet doen haha). Vrijdagavond zijn we met wat vrienden uit onze groep bij elkaar gaan zitten en hebben we super veel gelachen (en een 'beetje' gedronken). Tino & Nico besloten me een nieuw kapsel te geven:

Tino & Nico

En we hebben JustDance gedaan! Maar wow dat kost nog best veel energie, had mijn cardio voor die week alweer gehad (althans zo voelde het). En het allerergste is dat je achteraf opeens een filmpje ziet van hoe je als een mafkees voor een tv staat te dansen terwijl je niet weet dat de tv je filmt, geloof me, levert mooi en lachwekkend beeldmateriaal op. (volgende keer zal ik het voor jullie filmen!)

Zaterdagochtend voelde ik me zo slecht (ik dacht ja eigen schuld zuiperd) maar het bleef heel de dag (en de volgende dagen ook) en de wc was mijn beste vriend ipv mijn bureaustoel. Ik vroeg aan Sophie of ze wilde checken of mijn hoofd warm was waarop ze zei ' ja wel een beetje maar ja jij hebt je verwarming altijd aan' waarop ik lekker droog antwoordde 'die staat uit' . Ik had heel de dag aan school gewerkt en boodschappen gedaan en mijn voornemen was: uitslapen de volgende dag. Sophie kwam 's avonds nog even kletsen en opeens was het 2 uur en toen pas kwam ze met de vraag of ik de volgende ochtend met haar mee wilde haar kaartje ophalen voor de Carnage OM 8 U 'S OCHTENDS! (dus over 6 uur..) en wat doe ik ? Tuuuuurlijk (dus daar ging mijn uitslaapidee). De volgende ochtend zijn we er heen gegaan in onze pyjama's en ongekamd haar hahahaha (maar heee we kwamen niemand tegen, gek he op zondagochtend om 8 u?) om vervolgens om 8.20 weer in bed te duiken en toch nog een soort van uit te kunnen slapen! (je moet een beetje 'creatief' zijn). 's Avonds zagen we er gelukkig wat beter uit:

Carnage

's Avonds was de Carnage (een hele grote kroegentocht). We kregen een shirt, wat ik vreselijk vond, dus ik heb het verknipt. Maar ik was niet de enige, best grappig hoe creatief iedereen kan zijn met een shirt en een schaar! Sophie deed mijn make-up & Meg gaf me een coupon voor EEN MAATBEKER COCKTAIL! (mijn huisgenootjes zijn lief)

Carnage & Carnage

We hebben echt een hele leuke avond gehad, lekker gedanst en heel veel gelachen. Iedereen had het naar zijn zin en iedereen was vandaag vrij dus lekker tot half 4 opstap (oh nee wacht, ik had wel les om 9 uur als enige, oeps). En om dit reisverhaal af te sluiten met een lachwekkend verhaal: het wingman verhaal! Bijna iedereen in onze groep heeft een relatie dus Tino, Mads & Nico hadden zich voorgenomen om mij 'te helpen'. Dat betekende dus naar iemand toe gaan: ' jaaaa mijn vriendin vindt je wel aantrekkelijk dus ben je single? ja? oke mooi, wacht!'. Nietsvermoedend werd ik opgetild (tegen stribbelen had weinig zin aangezien Mads 2 meter is) en meegenomen 'zo hier is ze, die vriendin waar ik het over had' waarop ik zei 'ho wacht wat?' aangezien alles buiten mijn zicht werd geregeld/besproken. Ik moet zeggen ze hadden een leuke kerel uitgekozen haha (ho ho ho, niks gebeurd overigens). En nu hebben ze zichzelf de titel BEST WINGMEN IN THE WORLD gegeven haha.

Maar aangezien ik vandaag les heb gehad en heb gesport en maar 4 uur heb geslapen vind ik het wel mooi geweest voor vandaag. Dus ik ga lekker mijn bed knuffelen en terwijl ik dat doe zie ik mijn lieve kaartje van Opa & Oma (mijn eerste post YES!)

Post!

Welterusten! xxxxxx

1. Remco:
    4 oktober 2016
    Ik krijg elke keer een grote lach op m'n gezicht als ik jouw berichtjes hierop lees. Wat een enthousiasme en wat ben ik trots op jou!!

Zo fijn dat je het daar goed stelt en dat je nieuwe vrienden hebt gemaakt daar. Ik kan niet wachten om je weer in NL te zien! xxx
  2. Tante Yo:
    4 oktober 2016
    Jee wat n mooie foto's. ....Ik heb t idee dat je 20 dingen doet op 1 dag....geweldig.....En dat theater pfff mooiiii. ......Als je thuis bent ga je 2 weken lang slapen denk ik.....Maar jij maakt dingen mee die n mens normaal nog niet in 1 jaar doet......geniet lieve Britt......xxxx
  3. Karin:
    8 oktober 2016
    Dag lieve pretletter, het gaat goed daar he. Weer fijn om te lezen en ik kan me voorstellen dat je het leuk vindt post van thuis te krijgen. Ik ga er binnenkort ook eens voor zitten dat beloof ik. Hier hebben we ook een drukke week gehad met een Chinese studente als gast in huis. Heb ik m'n Engels weer eens wat op kunnen poetsen haha. Dat zal bij jou wel met enorme sprongen groeien nu. Groetjes van tante Karin en oom Ben en 'the kids' xxx