Bolton Abbey, Skipton & Welkomstfeest!

19 september 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

De eerste week is zo ongelofelijk snel gegaan. Ik denk dat voor dat ik het weet het al december is...

Zaterdag ben ik op een uitstapje geweest naar Skipton en Bolton Abbey. Het weer zat gelukkig mee want de zon scheen volop! Skipton was een klein havenstadje met een mooi kasteel, een kerk en rustgevende natuur. En niet te vergeten de eenden met wie ik vrienden ben geworden toen ze naast me op het bankje kwamen zitten.

Skipton       Skipton        Skipton

En niet te vergeten op zowat iedere hoek van de straat: Fish & Chips! Ik heb het nog niet gegeten maar dat is natuurlijk wel een must als je in Engeland woont. Ik moet zeggen het rook supeeeeer lekker (de ideale vette hap voor na het stappen want gezond zag het er niet uit).

Bolton Abbey was onze volgende bestemming, ik had me niet ingelezen en verwachtte een grote stad met veel leven en winkels. Ik had me dus beter wel even kunnen inlezen... Aanschouw Bolton Abbey:

Bolton Abbey

We kwamen uit op een landgoed, een afgesloten van de buitenwereld en het leek nogal een spookdorp. Maar WAUW het was zo mooi! De natuur was er prachtig, zo relaxed en groen.

Bolton Abbey  Bolton Abbey

Er was een oude kerk, echt een enorme kerk, die van buiten helemaal verwoest was. Maar de glas-in-lood ramen waren nog intact net als de oude grote deuren. En van binnen? Van binnen was de kerk gerenoveerd, echt een wereld van verschil. Ik was in de kerk en liep even rond, stak een kaarsje aan voor opa en de monniken begonnen te zingen, ik kreeg er gewoon kippenvel van!

Bolton Abbey      Bolton Abbey Kaarsje voor Opa      Bolton Abbey

Door het landschap van Bolton Abbey liep een grote rivier, die steeds wilder werd naarmate je verder liep. Maar op onze route naar het 'wilde' gedeelte kwamen we een enorm speciale boom tegen. Het was een boom die schuin was gegroeid en mensen hadden er muntjes in geslagen. Dus in plaats van een slot aan de Pont des Arts , lieten mensen hier een muntje achter. Toen de zon op boom scheen gaf dat een supermooi effect door de weerkaatsing op alle verschillende muntjes.

Bolton Abbey Muntenboom      Bolton Abbey

Na de trip hebben we niets actiefs meer gedaan omdat we de hele dag gelopen hadden en de avond daarvoor naar de pub waren geweest. Er waren alleen maar Engelse in de pub en ze hadden allerlei lokale nummers met speciale dansjes. Het was erg grappig om de dansjes te zien maaaaaar je kent de combinatie dansen en Britt, dus we spraken een Engels meisje aan en hebben ons ondergedompeld in 'Engelse cultuur'. Laten we zeggen dat de volgende keer dat ze dat nummer draaien, wij gewoon mee kunnen doen met de Engelse op de dansvloer!

Het mooie weer van zaterdag duurde helaas niet al te lang want de volgende dag was het tijd voor regen. Maar dat is waar mijn Nederlandse vriendinnetjes allang aan gedacht hadden. Voor ik vertrok naar Bradford kreeg ik paar enveloppen mee, er stond op iedere enveloppe een reden om hem open te maken. Als ik die reden niet had, pech voor Britt. Maar 'dankzij' de regen mocht ik ein-de-lijk mijn eerste enveloppe openmaken! En mijn vriendinnen weten als geen ander dat als ik een lievelingskleur zou moeten kiezen..... dat het dan ROZE zou zijn! Het bewijs bevindt zich hieronder:

Enveloppe nr 1   ->  wat zorgde voor dit plaatje -> Roze Roze Roze

En terwijl ik dit typ, kijk ik naar links waar nog meer dan 4 enveloppen liggen, die ik niet mag openmaken. (mijn nieuwsgierigheid wordt zoooooo op de proef gesteld!)

Zondagavond was er een welkomstfeest op de universiteit. We zouden met onze Erasmusgroep gaan (dat zijn ongeveer 10 mensen). Toen ik binnenkwam bij de andere waren er opeens meer dan 30 mensen! De nieuwe studenten waren dit weekend pas aangekomen en kwamen overal vandaan (USA, Canada, Finland, Italië en Griekenland). Met de Griek heb ik meteen even geregeld dat als hij Grieks kookt en hij eten over heeft, dat hij het dan even naar mij brengt! Nadat we elkaar allemaal ontmoet hadden gingen we naar het feest. Het was echt een hele gezellig avond en heb ook nog kennis gemaakt met alle vriendinnen van mijn huisgenootje Meg.

Ons andere huisgenootje is vandaag gearriveerd (Sophie), ze past perfect bij Meg en mij dus dat beloofd nog wat. Ze balen allebei dat ik in januari weg ga en ze een andere huisgenoot krijgen. Maar ik heb ze even uitgelegd dat als ik langer blijf er een heel leger aan mensen me persoonlijk komt ophalen...

Wat wel een beetje jammer was, was dat ik vanochtend om 9.30 u les had. En dat in combinatie met een feestje tot 3 u 's nachts werkt niet echt ontdekte ik vanochtend. Dus ik ga nu lekker douchen, mijn pyjama aandoen en film kijken met Sophie & Meg! En als ik straks in mijn bed lig zijn jullie toch een beetje bij mij. Dit is namelijk het uitzicht vanuit mijn bed:

Prikbord

Kusjes uit Bradford!

1. Tante Jannus:
    19 september 2016
    Fijn om te lezen dat je het super gezellig hebt. Geniet er lekker van schat. Ly
  2. Tante Yo:
    19 september 2016
    Geweldig verhaal......Wat heb je al veel gezien en meegemaakt......En dat in 1 week...
    Ik verheug me op je volgende verhaal en kerst xxxxx

3. Karin:
    19 september 2016
    Je hebt daar wel een super conditie nodig lees ik, maar dat is voor jou geen probleem toch. Lieve groeten van ons viertjes
  4. Remco:
    20 september 2016
    Leuke verhalen weer! En wat fijn dat je goed kunt opschieten met je huisgenootjes. Je wordt onderhand een echte student ;). Ik mis je! X
  5. Lizette van Akkeren:
    21 september 2016
    Hoi Britt !! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. De natuur ziet er inderdaad prachtig uit. Mooi dat je een kaarsje hebt aangestoken voor je opa hij zou reuze trots op je zijn. Met je mama gaat het goed hoor ik zal goed op haar passen whaha. Het is wel een stuk stiller in huis zonder jou maar ach, af en toe ook wel fijn misschien.....Nou ze missen je wel hoor maar als het goed met je gaat komt dat ook wel goed. Ik wens je heel veel succes daar en ook veel plezier! Knuffel van mij en ik blijf je verhalen volgen, leuk om te lezen.