De week dat ik bezoek kreeg... Deel 2!

23 oktober 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Vrijdagavond waren ze daar dan! We begonnen het weekend met een lekker Italiaans maaltje in het restaurant Zizzi. Gezellig bijkletsen en voor mij wennen aan het praten van Nederlands (ik heb een paar momentjes gehad dat ik of het Nederlands woord niet wist of ik opeens random Engels tegen Romée begon te praten, oepsiee...)

Zizzi  Zizzi

Aangezien we pas om 21.00 u gingen eten en we een hoop te vertellen hadden was vrijdag zo voorbij. Romée logeerde dit weekend bij mij dus ik had een lekker warme fleece pyjama voor haar gekocht. En daar lagen we dan, eindelijk weer samen! En de volgende ochtend het ontbijt: tsjaaa mama en papa hadden een ontbijtje inbegrepen bij hun overnachting in het hotel. En he-laas... Romée en ik moesten zelf voor ontbijt zorgen. Dat is ons toch vrij goed gelukt (oh man zoveel beter dan dat hotelontbijtje... ), wij hebben er een feestje van gemaakt want Romée is maar 1 x hier!

Herenigd  Ontbijt  Herenigd

En wat er daarna op de planning stond? We gingen naar York om een tour te krijgen in een chocoladefabriek, de stad te verkennen en de York Minster te bezoeken. Dat leverde een hoop mooie foto's op. Om te beginnen de chocoladefabriek. We leerden dat het uit de tijd van de Azteken kwam en dat zij elke dag wel 50 kopjes chocolademelk dronken. Maar niet zoals wij het nu drinken, nee nee met water en zonder suikers. Nou we konden het proeven, 1 woord VIES. Nu snap ik hoe ze dun konden blijven ondanks 50 kopjes 'chocolademelk'. Ook leerden we over het productieproces en dat Kitkat, Bros & Smarties uit Engeland komen. En een van de belangrijkste ontdekkingen vond ik toch wel dit bord waarin staat dat chocolade 'gezond' is. (voor een filmpje van het bereiden van bonbons zie 'videos').

Chocolade fabriek  Chocolade fabriek  Chocolade fabriek

Na alle uitleg mochten we onze eigen chocoladelolly maken. Maar wel met een Halloween tintje (dat is namelijk volgende week al!).

Boo

Onze lolly's waren groen en bedekt met allerlei kleurtjes. Later mochten we ook twee Halloween bonbons proeven (eentje met Lime en eentje met Bacon, ja dat lees je goed: Bacon). Het was niet zo vies als ik me had voorgesteld maaaaar als ik een doosje bonbons zou mogen uitkiezen, zou ik er toch een paar kiezen van de foto hieronder ipv bacon.

Chocolade fabriek  Chocolade fabriek  Chocolade fabriek

Na onze chocolade-leersessie zijn we naar de kerk gelopen door de straatjes van York. Onderweg kwamen we een teddybeer tegen en dat leverde het volgende kiekje op:

Teddy

De kerk was super mooi en je had de mogelijkheid om helemaal naar de top te gaan. (Met papa ben ik naar Rome geweest en tot het topje van de Sint Pieter geweest, geen enkele andere kan daar dan nog aan tippen. Maar desalniettemin was dit ook gaaf!). Het was gaaf, afgezien van de 280 traptreden op zowel de heen en terug reis.. Het eiste wat mentale voorbereiding voor we begonnen aan de terugweg haha. Maar het uitzicht was super!

York Kerk  York Kerk

Hieronder nog meer wat foto's van de kerk;

York Kerk   York Kerk   York Kerk  York Kerk  York Kerk  York Kerk  York KerkYork Kerk

Onder de kerk lag vroeger een Romeins fort, je kon er nog steeds resten van zien. En ook Viking graven etc. De kerk is verstevigd maar de oude fundamenten zijn er nog steeds:

York Kerk York Kerk    York Kerk  York Kerk

En tja je kent ons, zo lang kunnen we niet serieus blijven...Dus we hebben ons even verkleed en ik heb even een preek gehouden.

York Kerk  York Kerk

Na ons bezoek aan de York Minster (de kerk). Zijn we terug gegaan naar het station om met de trein naar Leeds te gaan. Het station deed ons allemaal aan Harry Potter denken! (En ik had toevallig twee HP-films gekeken deze week... ). Ik heb nog even gezocht naar perron 9 3/4 want Zweinstein leek me leuker dan Leeds, maar helaas ik kon het niet vinden.

York Trein

Onze volgende bestemming: Leeds (bij gebrek aan Zweinstein). Een modernere stad met een hoop winkels (sorry papa...). Maar we kwamen in Leeds aan rond 16.30 u dus de meeste winkels gingen al vrij snel dicht. We kwamen onderweg een kraampje van Haribo tegen. Ze waren in Leeds ter promotie van Haribo Halloween snoep en hadden daarom twee 'heksen' bij zich. We mochten met ze op de foto maar dan moesten we eerst een Halloween zombie dans met ze doen. Nou wij als danseressen dachten oke uitdaging aangenomen! (zie het filmpje onder 'videos').

Leeds  Leeds  Haribo Heksen Leeds

We hebben de dag in Leeds afgesloten met een etentje bij Giraffe. Lekkere burgers, spareribs, wraps of een salade, het kon allemaal! En zelfs een hugo'tje voor mama, jammie. Vooraf deelden we met z'n viertjes een heerlijk turks brood met tapenade, sla, feta en pepers.

Giraffe  Giraffe  Giraffe  Giraffe   Giraffe

Het was een super familiediner en we zetten onze reis voort terug naar Bradford. Papa wilde graag een 'echt' Engels biertje drinken in een 'echte' Engelse pub. We waren allemaal uitgeput maar een drankje kon er nog wel vanaf! Bovendien waren mijn vrienden in de pub en ze wilden graag mijn familie leren kennen (en papa, mama & Romée waren natuurlijk ook wel nieuwsgierig). Het was een hele gezellige afsluiting van de avond met veel grappen en gezelligheid. Iedereen kon het goed vinden en ik kreeg naderhand veel te horen hoe leuk mijn familie is (ja duh, ik ben leuk dus mijn familie ook..). En ik heb Romée kennis laten maken met Woo Woo een heerlijke cocktail hier (ons geheim oke?).

Pub <- Lees Romée haar hilarische woordgrap hahahaha

De volgende ochtend sliepen we lekker uit (dat mocht ook wel na zo'n enorm drukke dag). We spraken in Patisserie Valerie af voor een engels kopje thee om het weekend af te sluiten, want het was alweer voorbij.. Het ging zo snel!

Valerlie (wie zijn toch die twee gekke die je in de raam ziet?)

Het was kortom een super weekend! Maar toch ook een beetje gek dat ze opeens hier waren. Het leek alsof ik weer thuis was, dus nu zit ik hier een beetje zo van, tja, Tiddy is weer alleen. Oké, misschien wordt dat gevoel ook wel versterkt omdat Sophie & Meg beide dit weekend weg zijn dus ik ben 'echt' alleen. Maar de tijd van september tot dit bezoek ging super snel en nog maar 1 x die periode en dan is het hele avontuur alweer voorbij. Als ik daar aan denk kan ik alleen maar denken WOW.

Mama, papa & Romée zitten momenteel in het vliegtuig en ik maak de laatste school dingetjes even af. En natuurlijk :-) :

Kerst

En nog wat andere leuke dingetjes van afgelopen week en komende week: ik heb indruk gemaakt op mijn leraren. Ik was de enige die naar een feedback sessie kwam omdat ik als enige al aan de opdracht had gewerkt. En in een andere les was ik de enige die de opdrachten gemaakt had en de leraar bedankte me daarna voor mijn goede houding en participatie. (nerd alarm!). Verder dacht ik, als ik toch hier ben laat ik mijn tijd dan maar nuttig besteden. Ik ben lid van een kook- en bak club zoals jullie al hebben gelezen. Mijn huisgenoten zijn bezig met het opzetten van een society voor hun vak/studie (forensics & archaeology) en ik help mee als evenementen planner & penningmeester assistente. En 3 november heb ik mijn eerste vrijwilligersbijeenkomst. Ik ga gehandicapte studenten een keer per week ondersteunen zodat ze kunnen sporten! Bovendien krijg ik daardoor ook de kans om gratis extra trainingen/cursussen te volgen en certificaten te behalen.

En het laatste hoogtepuntje van de week was tijdens het programmeren. Ik werd gefilmd tijdens het programmeren met de professor voor een promotiefilmpje van de universiteit (vast om te laten zien dat er ook blanke meisjes zijn die programmeren. Ik ben namelijk de enige in mijn klas en het was zelfs zo dat een van de leraren vroeg wat ik hier deed, want hij herkende me niet. Dus terwijl Nederland lekker bezig is met die zwarte pieten discussie, kijken ze hier juist verbaasd als er een blank meisje in de programmeerles zit). En dat was het voor deze week (het leek me wel voldoende...).

Volgende week komen Inge, Kuno & de kinderen langs (echt heel veel zin in!). En ik heb nog meer leuke dingen op de planning staan zoals een kerstmarkt, een tripje naar Newcastle, een lantaarnparade, een vuurwerkavond en een kampvuuravond. Genoeg om nog over te schrijven dus!

Nog een laatste dingetje, toevallig gehoord over mijn bh-inzamelactie? Hiermee zamel ik geld in voor borstkanker en de oude bh's worden naar vrouwen & meisjes in Afrika gestuurd. Voor meer info zie Facebook of contacteer mama even! Zo nu de beentjes omhoog en mezelf even voorbereiden op het feit dat het morgen alweer maandag is... Fijne zondag nog allemaal! X

1. Netje:
    27 oktober 2016
    Oo Britt wat is dit toch iedere keer weer super leuk om te lezen. (ga zo door; kijk al weer uit naar de volgende haha)
    Je hebt het er maar erg druk mee maar dit zijn wel hele leuke dingen om mee te maken, fijn dat papa mama en Romeé even zijn geweest, gezellig even weer samen zijn, heerlijk knuffelen en eindelijk je "huisje" kunnen laten zien aan allemaal. Dikke knuffels en xxx van mij!
  2. Karin:
    30 oktober 2016
    Beetje late reactie van mij, maar maakt niet uit toch. Wat heb je het fijn gehad vorig weekend weer met je family samen te zijn. Leuk al die foto's. En iedereen heeft ervan genoten heb ik gehoord. Doei doei. xxx tante Karin