De week dat ik bezoek kreeg... Deel 1!

23 oktober 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Jaaaa dit weekend waren papa, mama & Romée hier! Maar dat betekende vanaf vrijdag geen tijd meer voor school. Dus als goede studente heb ik deze week kei hard gewerkt om toch alles af te krijgen. En dat terwijl ik ook mijn sociale en sportieve leven wilde onderhouden (poe poe student zijn is zo zwaar joh..).

Ik verwachtte een pakketje van mama en Oma dus ik ging naar de receptie. En ja er was een pakketje! Maar niet van mama en Oma. Ja.. dus voor de verandering stond ik weer met een open mond bij de receptie. De volgende dag kwam ik Alannah & Angelica (de werkneemsters hier) tegen en ze zeiden 'ja weer een pakketje' ik keek ze aan 'nee, dit is een grapje toch?' En ze begonnen erg hard te lachen 'nee nee grapje! Als het pakketje van je mama er is dan laten we het je wel weten!'. Ik ben berucht om onverwachtse pakketjes hier haha! Maar terug naar pakketje nummeroooo 2! Het was van tante Lotje & ome Leo en de inhoud kwam er goed van pas, lekkere warme sloffen en heerlijke roze kaarsjes. Ik heb ze die avond meteen aangedaan en wat waren m'n voetjes toch lekker warm!

Pakketje 2!   Pakketje 2!

Ik ben trouwens al in de Kerst stemming.. Het is zo gek omdat hier totaal geen aandacht is voor Sinterklaas (geen pepernoten, geen liedjes als je door het 'dorp' loopt, geen extra kinderspeelgoed reclames, geen club van sinterklaas). Opeens zijn de maanden van september t/m half december maar 'saai/themaloos' en hetzelfde haha. Ik draai hier tijdens het studeren dus gewoon al elke dag kerstmuziek (volume niet te hoog want dan hoort Sophie het, maar wacht maar tot het sociaal toegestaan is... dan gaat het volume omhoog!)

Kerst

<- Dit ben ik :-) , maar het scheelt dat Jos me een berichtje stuurde dat hij ook al twee weken kerstmuziek luistert terwijl hij in Korea studeert. Wij zijn de echte Kerst-diehards zullen we maar zeggen haha.

Woensdag was er een career fair met allerlei bedrijven waar je eventueel kan gaan werken, stage lopen of gewoon jezelf kan oriënteren & netwerken. Maar 's middags had ik ook de eerste bijeenkomst van de Bak Society (met het thema Halloween). Ennnnn ik moest ook nog sporten (nou ja 'moest', moest van mezelf). Dus de oplossing: heel vroeg gaan sporten (zie hieronder het bewijs). Toen ik buiten liep en het nog donker was dacht ik 'mens wat ga je toch doen'. Maar het goede gevoel als je klaar bent met je training en het is pas 10 u (en je dus nog de hele dag hebt) voelt goed!

Sporten

's Middags naar de career fair wat vooral gratis spullen betekent! (ik ben en blijf een Nederlander hè, gratis is altijd goed!). Dus ik heb notitieboekjes, pennen en paperclips verzameld. Oh ja en ook wat gepraat met bedrijven (ik was er toch hè dus waarom niet!):

Career Fair

En daarna naar de Bak Society, we hebben van alles gemaakt (maar niet opgegeten hoor!). Pompoen cakejes, halloween brownies, chocolademousse graven, grafsteen koekjes & het allerlekkerste: in chocolade bedekte pumpkin spice cakepops (leekkeerrrrrr) en ik heb het recept opgeschreven! We hebben ieder wat meegenomen voor onze huisgenoten en de rest achtergelaten in de Student Hall voor de mensen die daar waren. (we komen tenslotte om te bakken en niet om zelf tonnetje rond te worden)

Bakclub  Bakclub  Bakclub  Bakclub  Bakclub

En weetje wat er is geopend hier in Bradford.... een Disney winkel!!! Ik zou daar best 2 uur even kunnen gaan zitten en alles om me heen vergeten. Maar dat gaat niet want er dan komt er zo'n vrouwtje ' kan ik je ergens mee helpen/zoek je iets speciaals '. Maar kijk eens hoe gaaf:

Disneywinkel  Disneywinkel

Woensdagavond zijn we nog even naar een Pub gegaan. We zagen opeens een fotograaf en dachten waarom wachten op een foto, als we ook met andere mensen op de foto kunnen gaan.... Het resultaat? Ja wat zal ik er van zeggen, iets in de richting van: beetje persen, op je tenen, lachen en photoooobombbb. Kijk zelf maar (ik denk dat je wel kunt raden welke 2 personen niet echt op deze foto horen...):

Photobombbb

(ik moet toch even werken aan mijn poses denk ik, aangezien mijn arm en drankje beter zichtbaar zijn dan mijn gezicht). En toen was het school, sporten, school etc en vrijdagavond kwamen mama, papa & Romée dan eindelijk! WOEHOEEEEEE.

En hoe dat weekend begon? Heel goed met een super lief cadeautje van Marie-José & Gerard (ik typte in eerste instantie Juffrouw Marie-José maar dat heb ik maar weggehaald haha).

Super cadeautje MJ & Gerard!

Als je tijd en zin hebt: op naar reisverslag deel 2! Met alle familie gezelligheid & avonturen. XXX