Halloween, Liverpool & Brand...

30 oktober 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Schoolweek nummer 6 zit erop! Dat betekent dat ik op de helft ben :-). Deze week vierden we Halloween (eigenlijk is het pas morgen maar dan moeten we studeren/werken etc).

Halloween  Halloween  Halloween  Halloween

(ik dacht laat ik mijn bijnaam Kitty Britty maar in stand houden hier in Bradford!) De volgende ochtend was ZWAAR maar het was het waard... Er was een wedstrijd die avond, je kon een fles champagne winnen, wat je moest doen? -> playbacken, diegene die het beste high school musical kon playbacken won de fles. En wie hebben er gewonnen ja ja ja ja.. Mads & ik werden de gelukkige eigenaar van een gratis fles champagne heuhhhhh (toch jammer dat ik alleen al van de geur van champagne moet kokhalzen).

Halloween

(en toch waren we er maar wat blij mee :-) ! )

De alcohol heb ik er maar uitgezweet tijdens het sporten de volgende ochtend en het was tijd om mijn nagels weer mooi te maken. Hier in het winkelcentrum is er een verhoogd plateau midden in het gangpad waar ze je nagels doen. Dus ik kan heerlijk mensen kijken terwijl mijn nagels weer oppietoppie worden. En geloof er komt hier wat voorbij lopen... Als ze 's avonds uitgaan lopen ze overdag met krullers in hun haren want dat is schijnbaar deel van het 'klaarmaak proces'.

Sporten  Nagels

Vrijdagavond was het weer tijd voor de kookclub met als thema Italian Night! Helaas geen leuke Italiaanse koks die kwamen overvliegen om even te koken voor ons, we moesten het toch echt zelf doen. Het was een geslaagde avond met (enorm veel) mini pizza's, een lekkere salade & pasta (met zelfgemaakt tomatensaus!). Een echte chefkok is in de keuken druk bezig en niet aan het eten (zie het bewijs hieronder van chefkok Tiddy). Oké nu is pizza toppings plaatsen niet echt een hoogstaand Gordon Ramsey werkje maar het gaat om het idee!

Italian Night  Italian Night  Italian Night

Ik was pas laat terug en zag voor onze flatingang een grote groep jongeren. Ik dacht ah nee toch, van die jongeren die denken stoer te zijn en daar moet ik doorheen lopen, oke Britt bereid je voor op stoere baby's die naar je gaan roepen. Maar..... toen zag ik een mannetje met een veiligheidsvest van de receptie naar de flatingang  lopen, hij klom bovenop een container en schreeuwde 'attentie, dit had een echte brand kunnen zijn, pas dus op'. Wat er door mijn hoofd heen ging: 'geen jongeren dus maar heel onze flat, oke vuur, wacht, mijn laptop stond nog aan, nee nee Britt je hebt een brand veroorzaakt en was zelf niet eens thuis'. Eenmaal Sophie & Meg gevonden begon Meg 'oh nee Britt het is mijn Nando's saus, die geeft een rookgeur als je hem kookt met kip, ik was aan het koken'. Wij naar de man 'ja sorry wij zijn het denken we' maar het was op verdieping 2 en onze 'rebelse misschien brandveroorzakende' acties konden volgens de brandweerman geen kwaad. Het was me toch wel een sensatie zo op de vrijdagavond hoor haha.

Het pakketje van oma en mama was er deze week dan eindelijk! Ik kreeg een smsje van de werknemers en ze hadden mijn naam op het pakket geschreven met een hartjesballon (ik heb vrienden gemaakt jahoeeee). En de inhoud jammie jammie. Meg & Sophie waren er blij mee, zo grappig dat ze bepaalde dingen totaal niet kennen die voor ons zo normaal zijn. (ze hebben overigens ook eierkoeken & peperkoek geproefd). Ik heb naar de werknemers een zak pepernoten en speculaasbrokken gebracht als bedankje (lees = slijmbal to the max). Ze vonden het heerlijk vooral de speculaasbrokken (en ik dacht alleen maar: JA! ze zijn heerlijk dat weet ik, en ik heb ze zojuist weggegeven aan jullie.... ).

Nederlands pakket   Nederlands pakket

(kleine toevoeging: er zat satésaus in, ZAT, deze was namelijk geëxplodeerd)

Zaterdag kreeg ik bezoek van Inge, Kuno, Line, Rose & Eise! Dus van te voren even sporten, opdrachten afmaken, leren voor mijn toets en mijn kamer poetsen. Ik heb Nico meegesleurd naar de fitness. We waren erg fanatiek en dat hebben we geweten: ik heb 2 dagen meer dan 10 uur geslapen en was nog steeds moe & Nico kon niet meer normaal zitten (toch lastig als je college hebt op een stoel he).

Sporten

Morgen is er een bake sale voor borstkanker, de Rugby meiden bakken van alles en de opbrengst gaat naar het goede doel. Ik had besloten om gezonde chocolade fudge te maken! (ja je leest het goed GEZONDE, oke gezond als in: geen bloem, suiker, boter en alleen pure chocolade, ik bedoel het kan ongezonder toch?). Eenmaal bezig met het bereiden realiseerde ik me dat fudge hier nogal al 'hoogstaand' is en ik als Nederlander fudge aan het maken was om er vervolgens nog geld voor te vragen ook. (lekker riskant dus....zeker nadat Meg vertelde dat haar moeder het altijd maakt maar het mislukt altijd.) Maar man, wat is mijn fudge HEMELS. (aldus Meg, Sophie, Pete, Sheela & de familie Huisman). Missie geslaagd en ik hoop dat het morgen een leuke bedrag/kleine bijdrage ophaalt voor de strijd tegen borstkanker.

Fudge

(en eenmaal thuis zal ik het ook voor jullie maken!)

Zaterdag was het tijd voor Liverpool met de familie Huisman! Maar ook de verjaardag van mijn lieve opa, en opa zelfs in Engeland word je niet vergeten hoor:

Opa

Ik hoop dat je trots op me bent om wat ik doe in Engeland!

In mijn kamer wachtend op een appje 'we zijn er!' hoorde ik onze hoofddeur opengaan, mijn gedachten: 'wow Meg gaat vroeg boodschappen doen zeg...' gevolgd door een klop op mijn deur 'huh' -> Ja hier spreekt de klusjesman 'heb ik iets kapot gemaakt?' -> je hebt bezoek buiten -> okeeeeee ik kom eraan!!! Dus als een kip zonder kop rende ik naar de deur (ik moet 4 deuren door voor ik buiten/binnen ben, super handig als je moe bent, moet plassen(!!!) of er alcohol in je lichaam zit). En daar waren ze dan! Herenigd met de familie Huisman, super fijn en super gek om zo samen te zijn Engeland. Maar de dag was te gek! Met de auto zijn we naar Liverpool gegaan (nadat ik even mijn kamer had laten zien).

Liverpool

De kinderen wilden zelf een knuffel maken bij 'Build a Bear', ik had er nog nooit van gehoord maar het was een hele grappige winkel. Je kon je eigen knuffel kiezen, er een geurtje in doen, een hartje met een wens, hem vullen, wassen en aankleden. En zo had je uiteindelijk je eigen unieke knuffel! Rose maakte een beer en Line een konijn, en Eise? Die was te vinden in de Lego winkel om zijn collectie uit te breiden! Er was ook een Disney winkel, met de echte Disney glittervloer, Disney kerstspullen en zelfs versieringen aan het plafond.

Liverpool   Liverpool

En daarna gingen we een kijkje nemen (of ja de vrouwen) in een Victoria Secret winkel. Ik was er nog nooit geweest maar wauw wat een mooie lingerie, lekkere geuren/parfums en de layout van de winkel is super mooi! Ik heb er niets gekocht want er zat natuurlijk ook een matchend prijskaartje aan en ik dacht tja ik ga niet in mijn bh over straat lopen dus wie zit dit nou eigenlijk? Dus ik kon genoegen nemen met kijken en de parfums testen!

Liverpool   Liverpool

We hebben lekker geluncht en de dag afgesloten in Bradford met een diner genaamd 'voor ieder wat wils'. In het winkelcentrum is er een foodcourt met allerlei restaurants 'in de muur' en in het midden is er een zitgelegenheid. Zo konden we wraps, broodjes & frietjes combineren!

Liverpool    Liverpool    Liverpool

Het was een geslaagde en super fijne dag! Afscheid nemen was dan weer minder vrolijk en minder fijn maar ik blijf maar zeggen 'we zijn nu op de helft!' .

Vandaag was er een run in de stad. Meg deed hier aan mee (ik kon niet meer mee doen want je had je moeten inschrijven voor September -> goed excuus dus). Sophie en ik zijn haar gaan aanmoedigen samen met wat vriendinnen van haar en Pete. Daarna wilde Meg niets liever dan lunchen bij Nando's dus dat hebben we gedaan! (onder videos kan je zien hoe onze Speedy Gonzalez voorbij komt joggen)

Run Meg

Daarna snel naar huis de was doen en studeren. En vanavond oprijd naar bed want ik ben niet fit, dus ik zal maar eens luisteren naar mijn lichaam. Maar eerst: echte zelfgemaakte, Indiase curry van Sheela! Jammie :)

Volgend weekend is er Bonfire Night en waarschijnlijk maak ik nog wel meer mee om een leuk verhaal over te schrijven! XXX

1. Remco:
    30 oktober 2016
    Goed bezig topper!!! XXX
  2. Karin:
    30 oktober 2016
    bezig bijtje :-), vooral blijven schrijven. xxx
  3. Tante Yo:
    31 oktober 2016
    Geweldig verhaal weer BRitteke. ....Ben gek op haloween. ....Het lijkt wel of je daar je draai hebt gevonden.....Maar niet langer dan n half jaar he xxxx