Bolle Britse Britt

16 oktober 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

En er zit al weer een week op! Het gaat echt super snel (gelukkig en jammer tegelijkertijd). Maar wat heb ik deze week gedaan? De titel verraadt het al een beetje: ETEN. Ook wat andere dingen maar de meerderheid van mijn week bestond toch wel uit eten (wat ik vrij beschamend vond toen ik tot deze conclusie kwam). Maar ik deel het toch maar met jullie :)

Op dinsdag zijn we naar een Perzisch restaurant geweest in Bradford met alle Erasmus studenten. Ik ging van te voren met Meg naar een groepsles in de sportschool (ik zei tegen haar dat het zwaar was, in eerste instantie geloofde ze me niet maar toen haar hoofd eenmaal de kleur van een tomaat had was ze het met me eens). Na de groepsles snel naar huis gerend, gedoucht en op naar het restaurant. (dat noemen ze balans eerst sporten en dan jezelf bol & vol eten). De eigenaar vond het heel leuk dat wij als jonge buitenlandse mensen bij hem kwamen eten. We kregen onbeperkt naanbrood (wat echt jammie is) en vooraf had ik wijnbladeren gevuld met rijst, kruiden en linzen. En als hoofdgerecht een soort stoofpotje met rijst, lam, aubergine, pruimen en nog veel meer. Een ding weet ik wel: knoflook. Ik heb mezelf de volgende ochtend vergast toen ik mijn mond opendeed (maar het eten was het waard).

Perzisch Restaurant    Perzisch Restaurant

Perzisch Restaurant

Woensdag ben ik naar de basketbalwedstrijd van Tino en daarna de wedstrijd van Denise wezen kijken. Het was niet in onze sporthal maar in de sporthal van Bradford College. In die school is er ook een afdeling waar ze aan houtbewerking doen. Maar het enige wat ik dacht toen ik het zag was 'Monsters Inc.' Oordeel zelf maar of jullie het herkennen! Oh bijna vergeten: ja beide teams hebben gewonnen! Go team Bradford!

Baksetbal

Na de basketbalwedstrijden zijn we opstap gegaan (woensdag is hier studentenavond). Ik was het enige meisje maar zoals de jongens zeiden 'we gaan vieren dat jij, onze partymaker, met ons mee bent, je bent one of the boys'. Dat ging als volgt: heel veel jagerbombs voor 1 pond en veel hoofdpijn de volgende dag. Maar kijk eens hoe leuk we het hadden (toen al die jagerbombs nog een goed idee leken, foto's van de volgende ochtend worden niet gedeeld):

Jagerbombs

(Links zie je Mads, hij komt uit Denemarken en is ongeveer 2 x Britt, ik draag hier namelijk ook nog eens 12 cm hakken..)

Als je in ons appartementencomplex post krijg (groter dan een kaart voor in de brievenbus) krijg je hier geen melding van. Je moet naar de receptie lopen om te checken of er een pakketje voor is. Ik doe dat dus eigenlijk nooit (1 x omdat ik een schoolboek had besteld en that's it). Maaaaaaar ik had post! Ik ging mijn was doen toen een van de medewerkers naar me toe kwam en zei 'volgens mij heb je post'. Ik keek haar vragend aan waarop ze zei 'ja jij bent Britt toch?' (altijd leuk, een complex met 1000 man en jouw naam kennen ze, hmmm goed of slecht teken?). Maar ze liep weg en kwam terug met een grote doos, toen ik dat zag viel mijn mond open. 'oh je verwacht dit niet? dat zijn nou juist de leukste pakketjes'. Ik als een idioot schudden met het pakketje, ruiken (misschien Nederlands eten?) en luisteren. Het was van mijn lieve oppaskindje Line! (niet echt een kindje meer maar goed). Ze had een super lief pakketje gemaakt met een tijdschrift, zelfgemaakte thee, kaarsen, pepernoten, dropjes (ze al op zijn , ho ho ho ik heb ze gedeeld met alle Erasmus studenten) en nog veel meer. En de medewerkster had gelijk: de leukste pakketjes zijn diegene die je totaal niet verwacht!

Pakketje Line   Pakketje Line

En weer terug naar het thema van de week: eten. Vrijdagavond ben ik naar de kookclub geweest. Hele sociale, gezellige studenten en we hebben Koreaans gekookt. Het was lekker, nieuw en pittig! Ik wilde heel veel weten wat de Koreanen alleen maar leuk vonden. Zo hebben we Kimchi pannenkoeken gegeten (erg jammie) en dit blijken Koreanen vooral te eten als het regent en ze dus de hele dag binnen blijven. (ik moest het vergelijken met warme chocolademelk zeiden ze).En ik kwam er achter dat het Koreaanse eten niet heel vet is, ze koken met een klein beetje plantaardige olie en gebruiken vooral eieren ipv bloem. (maar te veel van iets, is natuurlijk nooit goed). Het was wel grappig om de verschillende culturen te zien omdat Koreanen meer smakken tijdens het eten (mama moet nu vast lachen want ik kan dat geluid dus echt niet hendelen) en ze scheppen gewoon ongegeneerd 5 keer op. Tjaaa, zo kan het natuurlijk ook!

Kookclub   Kookclub  Kookclub

Vrijdagavond hebben we kaartspelletjes gedaan en zaterdagavond zijn we uit geweest in de stad. Zaterdag overdag ben ik met Sophie mee gegaan naar het winkelcentrum als 'uitzoekhulp voor babykleding' . Haar nichten zijn beide in verwachting dus ik mocht mee fashionable baby kleding uitzoeken (met allerlei leuke rondrennende en huilende kinderen in winkels HEERLIJK echt iets voor mij! ...) Maar ik werd beloond met een smoothie omnomnomnom (en zie hier weer de link met eten/drinken, ik heb er overigens maar 1 op, die andere is van Sophie).

Sophie Smoothie

En om mijn eetweek-reisblog af te sluiten heeft Meg een typisch Engelse Sunday Roast voor ons gemaakt. Dat is een diner dat veel Engelse families traditioneel op zondag eten. Ze ontbijten en verder eten ze niets behalve dit diner (omdat het nogal veel is).

Meg Engels Dinner  Meg Engels Dinner

Meg is vegetarisch dus het bestond vooral uit groentes en was dus minder vet dan normaal gesproken (wat ik niet erg vond na al dat eten deze week). Het was erg lekker en ik heb al wat dingen op mijn boodschappenlijstje geschreven, voor als ik hier weer vertrek, die mee moeten naar Nederland!  (en zien jullie mijn roze bestek? Mooi roze is niet lelijk!)

Verder heb ik hard aan school gewerkt deze week, zodat ik mijn deadlines haal en volgende weekend genoeg tijd heb voor mama, papa & Romée want ik krijg bezoek jeej! Ik kijk er naar uit maar toch is het ook een beetje gek. Ik heb het hier zo druk met school, sporten , het 'huishouden' en heel veel leuke dingen dat ik de tijd niet eens heb om zielig in een hoekje te gaan zitten huilen omdat ik heimwee heb. Ik besef nog niet helemaal dat ze dit weekend komen maar ik weet zeker dat het super wordt!

En morgen? Morgen begint er weer een nieuwe week. Een week die me weer dichterbij bij Kerst brengt en dus weer terug naar Nederland! Wat de plannen zijn? school, sporten en de was doen (en ik ben deze week ook maar een keertje extra gaan sporten na alle lekkernijen). Maar dat is morgen, nu eerst nog een kopje zelfgemaakte thee van Line en een film kijken! XXX

1. Karin:
    16 oktober 2016
    ohhh, al die eetfoto's, je zou er spontaan weer honger van krijgen. Hier ook gek gedaan met het eten vandaag, barbecue in de tuin... best wel bijzonder voor de tijd van het jaar he. Maar het was vandaag dan ook een heerlijke zonnige warme najaarsdag. Een hele fijne week gewenst en dan een nog fijner familie-knuffel-weekend. Houdoeee.
  2. Lizette van Akkeren:
    21 oktober 2016
    Hoi Britt ! Nou als ik het zo lees heb jij het prima naar je zin daar. Wat een feestje (bijna) iedere dag. Je zou bijna vergeten dat je daar ook bent om te studeren. Gaat het ook daarmee goed? Tjonge jonge wat een mooie foto,s van al dat lekkers. Het eten bedoel ik he...Mooi om van al die culturen wat mee te krijgen. Ik wens je een te gek weekend, Romee mist je wel hoor, ze kijkt er naar uit om je weer te zien. Het is stil in huis zonder jou denk ik. Dat wordt dan een kwebbelweekend daar bij jou gezellig met je papa mama en Romee. Heel veel plezier met z ,n allen en tot de volgende keer !! Groetjes van Tet xx