Rugby, Smoothies & Newcastle

20 november 2016

Oké ik geef het maar meteen toe: Ik heb deze week inderdaad meer (veel meer) gedaan dan het plan was. Deze week heb ik 2 super leuke kerstjurkjes gekocht. Ik kom helemaal in de kerstsferen met de muziek, alle versieringen hier en de kerstmarkten.

Kerst  Kerst  Newcastle

(en nee geen foto’s van de jurkjes, het is een verassing en foto’s laten het er toch net iets minder mooi uitzien).

Maandagavond had ik een bijeenkomst van de Baking Society en ik nam Sophie mee. Het was super leuk en we hebben cupcakes gemaakt en daarna gezellig met de hele groep gekletst, ze versierd en opgegeten (maaaaar dit was mijn avondeten dus dat compenseert laten we maar zeggen), niet echt een hoog level van bakken dus maar wel super gezellig!

Cakejes     Cakejes  Cakejes

Daarna kwam er een jongen (die met z'n ogen twee kanten op kon kijken, tegelijkertijd) ons heel random opeens vertellen hoe je een goede cake bakt (terwijl wij bij de bakclub zitten). Ik heb geïnteresseerd geluisterd uit fatsoen maar ik wist niet naar welk oog ik moest kijken en ik dacht ja hij kan zien naar welk oog ik kijk. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk en schuldig gevoeld hahaha. Zegt diegene die zelf vroeger ook scheel was… Begrijp me niet verkeerd hoe iemand eruit ziet maakt niets uit wbt kennis , maar weten waar je moet kijken is toch wel handig haha.

Dinsdag begon goed met een heerlijke smoothie! Deze kon je zelf gratis maken bij de receptie van onze flat, dus ik weet wat ik aankomende dinsdag sowieso weer ga doen! En mooi kleurtje he? Was niet eens de bedoeling maar: yes roze haha.

Smoothie
Dinsdagavond nam ik even een relax momentje want nu ik dit typ heb ik pas echt even niks sinds 2 weken! Continu rennen, vliegen, hierheen daarheen, koken, wassen, school, sporten en een sociaal leven. Dus tijd voor een gezichtsmasker!

Gezichtsmasker
Woensdag ben ik naar de rugbywedstrijd van Meg gaan kijken. En dat was KOUD! 15 minuten voor de verwarming gezeten daarna omenigszins het gevoel in mijn tenen terug te krijgen. De rest van het gezin zat in het warme Spanje en ik helemaal ingepakt om mezelf warm te houden in Bradford, maar verschil moet er zijn he!

Rugbywedstrijd

De rugbywedstrijd was gaaf, Meg is klein en iel en het was dan ook super grappig om haar te zien schreeuwen, mensen aan de kant te zien duwen en helemaal ‘muddy’ te zien worden. Het mooiste moment was toen een van haar teamgenoten op de grond lag, niet op stond omdat ze pijn had, Meg haar bitje uit deed en riep UP! en daarna op haar dooie gemakje verder liep naar de andere kant van het veld, ze zat helemaal in het spel haha. Na de wedstrijd (en nadat ik ontdooid was) hebben Meg en ik samen Kofta gemaakt met vegetarische (zelfgemaakte!) falafel. Hoe internationaal: een Grieks gerecht, in Bradford gemaakt door een Nederlands en Welsh meisje.

Kofta

(het was echt lekker, maar de foto geeft wellicht een iets ander beeld.. Oh en die roze opscheplepel is natuurlijk van mij!)

Zaterdag ben ik naar Newcastle geweest.

Newcastle  Newcastle  Newcastle  Newcastle

Een super gave stad met vooral veel bruggen maar ook een leuke kerstmarkt, kastelen, kerken en mooie monumenten. De burgemeester van de stad is de ontdekker/uitvinder van Earl Grey thee. (jaja ik leer ook nog wat op die tripjes).

Newcastle Newcastle  Newcastle   Newcastle ​  NewcastleNewcastle  Newcastle   Newcastle Newcastle  Newcastle

De kerstmarkt was vol met eten -> maak je klaar voor water in je mond, misschien moet je even een teiltje pakken. Oh mijn god, zoveel eten en het zag er allemaal zo lekker uit. Gekleurde fudge en in alle smaken (zelfs met baileys). Maar ook turks fruit (LEKKAH) of baklava.

Newcastle   Newcastle  Newcastle   Newcastle     Newcastle   Newcastle  ​Newcastle  Newcastle

Maar ik heb niets gegeten of gekocht want ik had een andere heerlijke maaltijd! Ze hebben namelijk ook ‘chinatown’, hier hebben wij late lunch/vroeg diner gegeten. Het was super lekker en zo anders! We kregen allemaal een soort plateau en sommige zelfs een soeppot om zelf hun soep te maken! Ik had tempura groenten, gestoofd aubergine and sushi met paprika erin, jammie.

Newcastle  Newcastle  Newcastle   Newcastle

Door de stad waren deze beelden verspreid:

Newcastle  Newcastle
Maar elke beeld had een andere patroon, wat ze betekenen/waarom ze door de stad verspreid staan weet ik niet, maar ze fleurden de stad in ieder geval op!

Newcastle  Newcastle

En wat de stad nog meer opfleurt is een brug die ROZE is verlicht -> ja dat maakte mijn dag nog een beetje beter dan 'ie al was!

En na een lange busreis, een stad bezoeken en weer een lange busreis terug, tja wat doe je dan? Precies!, snel omkleden en opstap gaan! (als je gewoon doorgaat kak je niet in, dat komt de volgende dag wel ahum…. nu dus.)
We gingen met een hele grote groep opstap in Leeds. En het was zooooooo leuk (denk toch dat ik de verkeerde stad heb gekozen wbt universiteit en uitgaan ;-)!). Nee ik vermaak me hier ook prima hoor! De club was mega mega mega met 3 verdiepingen (en ze waren allemaal gevuld met mensen!) en ze hadden erg leuke muziek (zie filmpje onder 'videos').

Leeds

Dus toen ik thuis kwam rond 5 uur (en ik vrij moe ..en ondervloed was zoals je op de foto ook wel ziet..) en 22 uur wakker was ben ik heerlijk in slaap gevallen, en weer wakker geworden om 10 uur….En dus diehard begonnen met mijn essays en ik ben al een heel eind! Overigens, dat ‘diehard werken’ had wat tijd nodig aangezien het voelde alsof er nog steeds alcohol in mijn hoofd (zeg maar hele lijf) zat. Maar he ’s avonds een vent, ’s ochtends een vent ….. ook al ben ik geen vent. (Heb vandaag 1 appel op en 2 crackers, oh ja en stuk of tachtig flesjes water. Leuk man feesten…echt een aanrader).

Maar hoe dan ook, de essays zijn weer een stukje verder af, ik heb 2 super leuke weken gehad en vanavond ga ik met Sophie film kijken en dus niet veel uitvoeren. Morgen ga ik er weer diehard tegenaan (zoals jullie me kennen!). En wat er op de planning staat volgende week?: in ieder geval de Santa Run, de kookclub en een nachtwandeling met alleen vrouwen ’to reclaim the night’ tegen geweld op straat. En ik durf met zekerheid daaraan toe te voegen: en nog veel meer!

Al mijn taken/klusjes voor vandaag zijn klaar dus ik ga nu levenloos in mijn bedje liggen en films kijken, gewoon omdat het kan! (en ik het stiekem ook wel verdien omdat afgezien van de wodka, het 2 super drukke weken waren!). Iemand nog leuke filmtips? Ik kreeg trouwens een mailtje dat ik al kon inchecken voor mijn vlucht naar huis! Ahhhhhhh het komt weer een beetje dichterbij, de weken vliegen voorbij. Nog even en dan kom ik jullie weer plat knuffelen en vervelen met mijn aanwezigheid!

Heel veel kusjes van mij & ik mis jullie!
Newcastle

1. (juf:
    20 november 2016
    Super leuk Britt om al jou verhalen te lezen!
    Je maakt een hoop leuke avonturen mee!
    Wat een belevenis! Enjoy!!!!'
  2. Karin:
    22 november 2016
    wat een toppunt van zelfbeheersing dat jij niets gekocht hebt op die kerstmarkt ;-). Groetjes.