Food, Santa & Harrogate!

27 november 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Wat een week weer. Deze week ben ik jullie persoonlijke chef en foodblogger!
Het begon dinsdagochtend met een lekker smoothie. Ken je dat, dat je de pindakaaspot wil pakken en dan valt ‘ie omdat iemand de dop er wel op heeft gedaan maar niet heeft dichtgedraaid of een fiasco met het schudden van het pak jus d'orange? Ja denkt mijn familie nu wat dat doe jij altijd (okeee schuldig, klopt). Nou dat zal ik dus niet meer doen want ik wilde een heerlijke smoothie maken met melk. Ze gaven me bij de receptie een nieuw pak melk met de dop erop, ff shaken en in de blender gieten. Toch jammer als ze de dop al los hebben gedraaid zonder iets te zeggen, toch? Ja dat gebeurde dus, ik zag eruit alsof iemand een ballon gevuld met melk op me had gegooid -> top begin van de dag! Maar mijn smoothie was lekker.

melk ontploffing
Op school was er ook een health fair waar ik talloze boekjes kreeg, ze staan nu mooi te wezen op mijn boekenplank want heb nog geen tijd gehad om ze te lezen. Misschien vanavond na mijn essays!

Health Fair

Maar nog meer Food Food Food:
Ik kookte met Josefine een heerlijke stamppot van zoete aardappel, spinazie, tomaatjes en geitenkaas. En ik toverde Nederlandse Poffertjes om in groentemaaltje zoals je hieronder ziet. De kookclub vrijdag was wat uitgedund omdat iedereen moe, verkouden en ziek was en/of deadlines had. We maakten een lekkere soep met gember en noedels. Het was echt jammie en goed voor als je je niet helemaal fit voelt, echt een energy boost. Met Meg maakte ik een heerlijke pompoen, pastinaak & wortel soep. En vanavond maken we wortelfrietjes! Maar niet alles is ‘gezond’ of een poging tot want brownies was het ‘onderwerp’ van de bakclub deze week. En zoveel discipline als ik heb, ik kon het niet weerstaan… Maar ben eens eerlijk: je kan niet brownies bakken en vervolgens niet proeven, toch? …. Zie hieronder de foto's van jullie foodblogger Tiddy:

Food 1   Food 2   Food 3  Food 4
Even tussendoor, ik heb zojuist trouwens een misdaad gepleegd, althans zo voelt het. We hebben voor 3 flats 4 wasmachines. Niets is zo frustrerend als wasmachines die klaar zijn en mensen die hun spullen er niet uithalen. Dat betekent dat wij onze was niet kunnen doen terwijl er eigenlijk wasmachines vrij zijn. Maar je haalt natuurlijk niet iemand anders zijn was eruit, ik zou in ieder geval niet willen dat ze dat bij mij doen. Dus ik ben net naar de wasserette gegaan, 2 wasmachines vd 4, vol en al-lang klaar (frustratie!!!). Dus om de hoek zaten wat mensen, ik vroeg of iemand z’n was al klaar was maar ze het misschien vergeten waren. Tja dat hoorde een vd werknemers dus... die vervolgens zei ‘ haal het eruit’ , nou nee dat ga ik niet doen, dat kan toch niet…

Ik verstopte mezelf weer in de wasserette (ik dacht: ik wacht wel). Nou de werknemer kwam binnen en zei ‘hup eruit, moeten ze maar komen’. Dus de wasmachines waren ‘opeens’ leeg en ik kon mijn was doen. Oh mannnnn dit gaat zo tegen mijn principes in. 1 ding weet ik wel, mijn alarm staat aan want ik ben op tijd bij mijn wasmachine dadelijk! Maar nu eerst even deze blog afmaken :-)

Woensdag tijdens onze programmeer/IT les had ik een vraag die mijn beide leraren niet konden oplossen dus ging ik naar de ‘hoofdprofessor’. Hij kwam erachter dat het niet helemaal klopte en ik dus schijnbaar de enige was die de opdracht daadwerkelijk deed (nerd). Maar dat niet alleen: van mijn klaslokaal was/ben ik de enige die op schema loopt (grotere nerd). Ik had een super tof gesprek met de professoren en ze wilden/nodigden me uit om semester 2 hier te blijven en de vervolgmodules ook te volgen. En als ik hulp nodig had zou de hoofdprofessor me wel helpen, maar ze waren erg tevreden & blij verrast met mijn performance & toewijding (mega nerd, maar wat kan mij het schelen!). Ik heb mijn punt nog steeds niet(?!) terug overigens dus of het echt allemaal zo ‘tof’ is zullen we nog wel eens zien haha…. En nee ik blijf hier niet nog een semester hoor, niet bang zijn. Besttown it is vanaf januari!

Christin is een fotografie studente uit Duitsland en studeert af dit semester. Ze doet een fotoshoot om de verschillende culturen te laten zien en vroeg mij om Nederland te vertegenwoordigen. Ze nam een portretfoto & full body shot gevolgd door een interview. Ik heb de foto’s nog niet gezien maar zij had iets dat ze kon gebruiken voor haar project dus dan is het goed he! En het interview, als je ooit de ge-wel-dige quote hoort ‘het gaat niet om de cultuur, maar om de mensen, hoe zij jou behandelen en hoe jij hen behandelt.’ denk dan aan mij #brittvanlochemwijsheden

Drukke drukke drukke week weer…
Heel de week druk en vrijdagavond kookclub, zaterdag een trip, zaterdagavond boodschappen, zondagochtend Santa Run en nu de was & essays. Volgende week zondag kan ik EINDELIJK voor het eerst in 4 weken slapen zonder een wekker. Wat kijk ik daar naar uit zeg!!! Volgende week ga ik naar een kerstmarkt, zo raar, geen sinterklaas, dus ik stort me maar volledig in kerst (althans zo voelt het).
Maar terug naar deze week: mijn trip naar Harrogate.
Een super levendige en gezellige stad, niet te groot, en tegelijkertijd omringd met super mooie parken en natuur. Een beetje het beste van beide kan je wel zeggen. In een kerk hielden ze een kerstmarktje met allerlei zelfgemaakte spulletjes en in het midden van de kerk was een klein restaurant gemaakt met soep en thee voor ouderen mensen (dat was echt ontroerend om te zien, hoe gek dat misschien ook klinkt).

Harrogate  Harrogate

Verder kwam ik de kerstsfeer zoals deze foto's wel laten zien:

Harrogate  HarrogateHarrogate

Harrogate  Harrogate

Ik heb de afgelopen 3 weken ’s avonds in delen alle Harry Potter films gekeken (love it) en kijk eens wat ik vond:

Harrogate HP

Ik vond het wel toepasselijk en toevallig aangezien ik net de dag ervoor de laatste film had afgekeken. Hieronder nog wat meer foto's van Harrogate:

Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate  Harrogate

Hieronder zie je Betty's. Dit is een 'gewoon' cafe met lekker thee en hapjes. De HELE dag stond hier een rij die zelfs om de hoek nog gewoon door ging. We vroegen mensen in de rij wat er zo speciaal was, ze zeiden dat het het ECHT waard was. Maar wij wilden graag alles zien en hebben dus ergens anders geluncht. Maar wat we in de etalage konden zien was inderdaad erg lekker...

Harrogate  Harrogate

En vandaag de Santa Run! Niet normaal hoeveel mensen daar waren, het was net een kerstmannen bijeenkomst. (ik heb een filmpje geplaatst waar je de ‘drukte’ kan zien). Het was in Skipton en de route ging door de stad en de parken, een hele mooie route! Daarna kregen we gratis flesjes water en thee en gingen we weer snel naar huis want druk druk druk. En een baard is trouwens niet echt mijn ding, man wat jeukt dat zeg! Wat ik wel leuk vond was de medaille op het einde, TROTS!

Santa Run before  Santa Run  Santa Run  Santa Run Medaille
Oké jongens ik heb ondertussen mijn was opgehaald. En het overleefd, ik was er op tijd en tot mijn verbazing lagen de natte kleren er nog steeds(iemand is minder gehaast dan ik schijnbaar). Toen ik mijn was aan het inladen was kwam er een jongen binnen die stil stond en naar de stapel kreeg. Oh mijn hart… ik dacht oh nee oh nee. Maar hij vroeg of de stapel kleding van mij was want zijn tas lag eronder. Hahahaha stress voor niks, zoals gewoonlijk..

Ik ben erg relaxt geweest al deze weken maar deze week voelde niet helemaal top. Alsof de stress-Britt toch een beetje naar bovenkruipt met die deadlines en het dubbele gevoel van naar huis willen bij familie & vrienden maar tegelijkertijd deze huisgenootjes ongelofelijk gaan missen, binnen 2 min op school zijn & elke dag zelf kiezen wat ik kook (niet stom bedoelt mama ;-)!) . Ik moet gewoon niet zoveel nadenken HA-HA, ja dat zeg ik maar lukt toch niet.

Maar ik ga nu echt even aan mijn essay werken want anders komt stress-Britt naar boven en dat wil ik echt niet! Ik ga nu dus creatieve oplossingen bedenken voor een tekort aan huizen in Londen, misschien een vliegende platform met huizen? Och dit wordt nog wat…Volgende week weer een nieuw verslag! En Tante Jannus komt bijna hierheen, zoveel zin in! Fijne sinterklaas alvast allemaal XXX

1. Tante Yo:
    27 november 2016
    Lieve Britt.....Heb weer genoten van.je verhaal......Je moet er n.bundel van.maken...
    Echt waar......journalistiek is ook echt jouw ding.
    Wat doe je dat toch leuk....
    Tot snel lieve schat....En gefeliciteerd met je prestatie afgelopen zondag xxxxx
  2. Mama:
    Lieve Tiddy,
    Je mag als je weer fijn bij ons bent,koken wat je wilt, als wij het dan mee mogen opeten vind ik dat een super goed idee ;-)
    Wat ben je toch steeds druk met alles,maar wel erg leuk wat je allemaal ziet en meemaakt. Dat neemt niemand meer van je af en voor jou blijven t hele mooie herinneringen.
    Ik hoop dat morgen het reuze pakker aan komt bij je,kun je weer tellen hoeveel bh's er nu inzitten.... die organisatie zal blij zijn met deze grote aantallen die jij hun bezorgen gaat!
    Voor vanavond lekker slapen en morgen gezond weer op. Kus mama
  3. Tante Jannus:
    27 november 2016
    Hoi moppie, wel beetje rustig aan doen hoor de komende weken! Heb er zoveel zin in. ( vind het ook super spannend, maar Oke zal ook wel goedkomen) inmiddels ben ik al ingecheckt en het hotel is ook geregeld, dus ben er (bijna) helemaal klaar voor. Tot snel lieverd, knuffel je helemaal plat!
  4. Karin:
    28 november 2016
    Dag kerstvrouwke, als foodblogger ben je geslaagd hoor, het ziet er allemaal heel smakelijk uit. Een héél fijn weekend gewenst als tante Jannus er is. Doei doei, groetjes van 'the family'.