Mary Poppins, Sneeuw & BH's!

13 november 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Zo dat was me een weekje (zeg maar gerust week)!

Maandag begon met mijn labtest *dramatisch geluidseffect pam pam pammm* :
1 Britt komt in het lab = stresslevel 6 vd 10
2 Persoon tegenover Britt kan niet inloggen en dus zijn toets niet maken = stresslevel stijgt naar 8 vd 10
3 Britt kan inloggen (klein geluksmoment ahhh)
4 Britt moet vervolgens zonder te praten 10 minuten naar een scherm staren tot de toets verschijnt = stresslevel neigt naar een 9 te gaan
5 Britt kan beginnen met de toets
6 Britt weet bijna alles = stresslevel gaat over in een ‘oh yeah’ gevoel
En als afsluiter van deze dag: Mary Poppins! Zo is maandag opeens niet meer zo vervelend…

Mary Poppins   Mary Poppins   Mary Poppins
Wij als studenten gingen voor de goedkoopste stoelen, het gevolg? Op de aller aller aller ALLERlaatste rij van het theater, een oplossing? het was maandag dus veel stoelen vrij, dat betekent dat wij super goede plekken hadden voor een spotprijsje,  maar afgezien van dat: wauw deze musical was zo gaaf!!! De acteurs waren erg goed maar afgezien van dat: de belichting ging door de hele zaal, het decor was erg tof en de dans was (wat ik niet gewend ben) erg goed met modern & ballet! Oh ja en Mary vloog ook even nonchalant met haar paraplu door heel het theater! Hier is de link naar de trailer op youtube (kijken dus!) https://www.youtube.com/watch?v=Te5PdD_nw98

En dinsdag was het de verjaardag van een van onze medestudenten. We gingen naar de pub en wat een geluk: het was ook nog eens karaoke avond!Ik kon genoeg liedjes vinden in het karaokeboek van ABBA tot High School Musical maar dat zou betekenen dat ik een solo moest doen (en dat ging ik dus even niet doen he). Maar uiteindelijk hebben we met z’n alle weer een mooi optreden neergezet in Kerstsferen (wie zou dat toch bedacht hebben…). Wij performden Last Christmas van Wham!! En het allermooiste was dat de hele pub meezong en er daarna alleen nog maar kerstliedjes werden aangevraagd! Toen ik thuis kwam riep Meg vanuit haar kamer: mooi gezongen zeg! Uhmm…. hoe dat kon? We werden schijnbaar gefilmd tijdens ons optreden …

Kerst Karaoke

Extra feitje: Mary Poppins haar supercalifragilisticexpialidocious kon ik dinsdagavond beter uitspreken dan maandag (dankje drankje)

Woensdagochtend begon wat minder.. Ik opende mijn raam en wat zag ik: (nou niet veel, alles was namelijk:) WIT. Het heeft hier al gesneeuwd en geloof me het was zooooo koud! Ik slaap nooit met mijn verwarming aan maar toen ik ’s nachts wakker werd van de kou, heb ik mijn ‘opa sokken’ (opa snapt dit wel) aangedaan, mezelf in een fleece plaid gerold en ben weer terug in mijn bed gekropen. Toen heb ik heerlijk als een vacuum verpakt worstje geslapen, en gek genoeg had ik het niet meer koud.. Maar de sneeuw gaf wel een mooi plaatje:

Sneeuw
Opa & Oma hadden me een kaartje gestuurd maar ik had het nog steeds niet ontvangen, erg vreemd. Woensdagmiddag kreeg ik een berichtje van de receptie dat er een groot pakket voor me was. Toen ik dat ging ophalen kwam Alannah aanrennen met een kaart (waar letterlijk het stof op zat) ‘ oh deze heb ik nog voor je , maar ik heb je niet meer gezien ! ‘ ik lachte lief en zei ahh dankjewel! (maar ik dacht alleen maar ‘ik heb een brievenbus, daar doe je post in, ik kom alleen naar de receptie als ik mijn was moet doen of een pakketje heb, dus gebruik de brievenbus…’. ). Maar ik had (eindelijk) mijn kaart!!! En omdat de aanhouder wint volgens Opa en Oma en ze er vanuit gingen dat mijn kaart niet meer zou aankomen, stuurden ze gewoon nog een kaart! (welke overigens keurig deze vrijdag in mijn BRIEVENBUS lag). Dus twee keer post gehad deze week jippie! En ik hou ook heel veeeeel van jullie hoor! (ik zeg het even via deze weg omdat ik twijfel of mijn sms'jes wel aankomen)

Kaart 1   Kaart 3  Kaart 2

En dat grote pakket? Dat waren 150 bh’s!!!! Mijn bh actie voor het goede doel verloopt zo goed dat het nooit in mijn koffer gaat passen in Januari dus heeft mama er alvast ‘een paar’ opgestuurd. Het goede doel is er zo blij mee dat ze ze persoonlijk opkomen halen hier in Januari. Ik ben erg blij met ieders bijdrage maar ik moet bekennen dat ik toch wel heel hard gelachen heb om sommige bh’s… Sommige bh’s waren zo allejezus groot of bh’s zonder beugel die rechthoekig/theedoek-vormig waren, ach ja ik heb me in ieder geval vermaakt!

Bh's   Bh's
Vrijdagavond zou ik naar de Internationale Kookclub gaan maar helaas waren de meeste ziek dus ging het niet door. Niet zo’n ramp want er was een groots huisfeest waar ik ook voor was uitgenodigd die avond. Daar ben ik dus een kijkje gaan nemen, ze hadden het groots aangepakt! Twee huizen samengevoegd via de tuin, en er was een bar en een DJ. Maar ik had besloten het niet te laat te maken want zaterdag zou een drukke dag worden. Meg, Sophie en ik zouden naar Manchester gaan naar een kerstmarkt (ja die zijn hier dit weekend al begonnen!!!). Maar de vriend van Meg moest acuut geopereerd worden vanwege een blinde darmontsteking en Sophie kon de trein niet betalen dus ons plan ging niet door (wat wel te begrijpen was overigens). Maar stil zitten, nee dat heb ik deze week niet gedaan, ik heb de hele zaterdag geholpen op de Special Olympics Powerlifting National Games. Ik moest het evenement (mee)begeleiden en foto’s maken.

Vrijwilligerswerk   Vrijwilligerswerk

Ik heb zo-veel respect voor deze mensen! Zelf doe ik ook deadlifts, squats en bench presses maar dat doen terwijl je blind bent/je lichaam anders is gebouwd betekent dat het extra moeilijk is, je harder moet trainen en het dan toch voor elkaar krijgen om (in sommige gevallen) meer te tillen dan ik en dat met een goede techniek: petje af. Verder wilden ze allemaal graag winnen, maar er was geen rivaliteit, wat er was? Liefde! -> elkaar aanmoedigen, trainers knuffelen en een enorm trots gevoel na het uitvoeren van je oefening. Ik vond het echt een eer om bij deze dag te mogen zijn en ben erg trots op de foto’s die ik heb gemaakt. Foto’s die perfect de blijdschap weergeven als je ‘alle punten’ krijgt voor je oefening en foto’s met heerlijke ‘gekke bekken/kracht gezichten’ tijdens oefeningen. (De foto’s komen binnenkort online en dan laat ik ze jullie zeker zien!).

Ze waren erg blij met mijn hulp en als er meer evenementen zijn zouden ze graag willen dat ik kom helpen (ook een compliment voor mij dus!). Oh en er was een gehandicapte jongen, wat een casanova hahahaha hij zag me wel zitten ….. net als de vrouwelijke juryleden, de vrouwelijke ‘spotters’ en de vrouwelijke serveersters, haha wat heb ik gelachen!

En vandaag?
Vandaag was er een memorial ceremonie voor de soldaten die hun leven hebben gegeven in WO | & WO ||. Erg indrukwekkend en er waren wel duizenden mensen. Het was mooi om het in echt mee te maken ipv via de televisie. Het viel me wel tegen dat elke voorgedragen tekst gerelateerd was aan God/het Katholieke geloof (naar mijn mening heeft dat niets te maken met het eren van de dappere soldaten). Ik heb geen foto’s gemaakt omdat ik dat een beetje ongepast/respectloos vond.

En verder ben ik mijn was aan het doen en ga ik zo mijn essay afmaken, oh ja en 3 uur(!) aan educatieve filmpjes kijken omdat mijn leraar het leuk vindt om ons 3 uur aan filmpjes te geven, plus nog eens 6(!) papers ter voorbereiding van onze les. Tja ik doe ook niet zo veel dus dat kan ook makkelijk, ik mag niet klagen :-)

Ik ben dus 7 dagen vol gas bezig geweest en ga dan ook vroeg naar bed (in mijn heer-lijke schone bedje mmmm) , indien ik op tijd klaar ben met die leuke filmpjes en mijn essay natuurlijk. En aankomende week?

Ik heb een bijeenkomst van de Baking Society, een trip naar Newcastle en verder nog niets gepland (ja ik hoor jullie al lachen en denken ‘nou waarschijnlijk maakt ze wel weer meer mee dan dit’, nou we gaan het zien!)

Ik heb jullie weer genoeg leesvoer gegeven voor vandaag en om af te sluiten nog een feitje: nog 5 weken school en dan vakantie WIEHOEEE. Oke nu dus nog even doorbikkelen, 3 uur aan filmpjes ik kom eraaaannnn

‘Tot Schrijfs!’
XXX

1. Anne:
    13 november 2016
    Leuk hoor Britt :). Kan niet wachten tot de kerst, loop hier ook al de hele week kerst muziek te zingen. Xxx
  2. Manon:
    13 november 2016
    Hoi Britt klinkt goed! Wij zijn aan het oefenen voor een kerst show dus hiet ook elke dag de kerstliedjes aan! Dikke knuffel Manon