Bonfire Night, Bake Sale, Jack & meer...

6 november 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Zo, ik heb eens even geteld: ik ben hier al 8 weken en nog iets meer dan 6 te gaan. Leuk feitje om deze blog mee te beginnen: ik heb mijn vliegticket voor kerst geboekt woehoeee (jullie kunnen dus allemaal beginnen met een aftelkalender maken).

En wat heb ik deze week toch weer eens gedaan, het begon met de Bake Sale (weet je nog, met mijn ge-ni-ale fudge, die fudge waarvan je baalde dat je in Nederland was en de fudge hier bij mij in Engeland was) nou mijn fudge was erg geliefd! De Bake Sale was een succes en er is ongeveer 200 pond opgehaald, een mooi bedrag dus:

Bake Sale  Bake SaleBake Sale

Je kunt dus zeggen dat mijn maandag niet zo erg was als maandagen normaal zijn! 's Avonds heb ik mijn eerste pompoen gemaakt voor Halloween. Onder toezicht van 'papa en mama' Pete & Meg. 'Britt we gaan even de was halen, 10 minuten, alsjeblieft snijd je vingers er niet af.... of iets anders' maar weetje, zo'n pompoen is gewoon niet echt snijbaar dus ik weet niet wie bedacht heeft een pompoen te gebruiken maar het was niet de meest geniale zet... Hoe dan ook ik was zelf behoorlijk trots op mijn pompoen genaamd Jack:

Pompoen --> Pompoen --> Pompoen

We kwamen er achter dat we duizend kaarsen in onze flat hebben maar geen aanstekers.... Dus we hebben creatief de telefoon van Pete in Jack gelegd met de zaklampfunctie aan... En voor diegene die de film 'The nightmare before Christmas' hebben gezien en niet zien dat mijn pompoen precies Jack uit de film is: bedankt hè! (Jack heeft deze week overigens niet overleefd, hij was nogal wit en pluizig dus Jack woont nu in onze prullenbak.)

Ik ben trouwens ook een geheim agent geweest deze week, mijn missie: Meg verrassen. Haar vriend stuurde me een berichtje dat hij onderweg was (een dag eerder dan gepland) en of ik de deur wilde opmaken voor hem. Ik hield Meg bezig en toen ze naar haar kamer ging, ben ik op mn sokken, muisstil naar de deur geslopen, Pete meegenomen en verstopt in de keuken. Daarna heel nonchalent op Meg haar deur geklopt of ze even kon komen. Het resultaat: een huilende, enorm blij Meg die even niet wist wat ze moest zeggen. Missie: geslaagd!

Ik heb hier nog steeds een paar enveloppen liggen van mijn vriendinnen uit Nederland. En ik vond het wel tijd voor weer een enveloppe... Wat ik vanavond ga doen, even testen wat Sophie & Meg nu eigenlijk weten van Nederland misschien?

NL quiz --> NL quiz

(ik vraag me overigens ook af wat ik weet over Nederland...)

Dit weekend was er een nationale feestdag in Engeland: Bonfire Night. Het heeft te maken met een plot dat net op tijd ontdekt werd waardoor het parlement niet werd opgeblazen, hoe ze dat hier vieren: met vuurwerk (toepasselijk).

Bonfire   Bonfire   Bonfire

Ik ging naar Roundhay park in Leeds, hier is het grootste Bonfire evenement in de buurt. Er komen wel duizenden mensen naartoe, er is een enorm kampvuur, muziek/optredens, vuurwerk en enorm veel eettentjes (toffee appels, fish & chips, warme chocolademelk etc). Ik heb 4 filmpjes geplaatst onder videos die de sfeer en het kampvuur & vuurwerk weergeven.

Bonfire

(Ik stond op de eerste rij, super leuk, tot het vuur echt ging branden.Pfff het leek wel of ik bij het hellevuur was, voelde mijn gezicht zowat smelten. Gelukkig vond ik een lange man achter wie ik mooi kon schuilen voor de warmte :-)! )

Bonfire-->Bonfire --> Bonfire

Ik ben ook bezig met een project samen met Sophie maar dat is nog even top secret, begin december kan ik het jullie vertellen! Ik heb morgen overigens een toets... En ik doe momenteel van alles om maar niet te hoeven leren (zo SAAI namelijk). De oefentoets afgelopen woensdag ging goed. Maar als ik dit verhaal af heb zal ik toch maar even gaan leren, duimen jullie allemaal voor me morgen? Ik heb ook een nieuwe jas JAHOE! Ik ben er zo blij mee, ik wilde graag een rode jas (ja waarom zou je denken, ik had er vroeger eentje en daar ben ik nog steeds verliefd op, jeugdsentiment zullen we maar zeggen). Ik had nog steeds een jas uit groep 8 dus ik dacht toen ik mijn rode jas zag: JA die wil ik en die koop ik dus! (overigens kom ik niets tekort hoor, kleren genoeg en jasjes/jacks etc). Dus ik showde mijn jas deze week onderweg naar de fitness.

Jas

Ik beloofde ook heel wat mensen thuis dat ik rustig aan zou doen omdat ik begin deze week niet helemaal fit was. Nou, uhm, kijk... Het plan was om vandaag (zondag) helemaal niets te doen, een pyjamadag met wat leren hier en daar. Dat plan is dus niet gelukt, sorry. Ik ben vandaag gaan sporten maaaaaaar dat deed ik alleen omdat ik morgenavond niet kan gaan want: ik ga naar Mary Poppins in het theater!!! En gisteren heb ik boodschappen gedaan, kaartjes gehaald voor Mary Poppins en 's avonds wat leuks met Meg gedaan. Ik heb wel rustig aan gedaan hoor, ik voel me fitter (heb het eruit gezweet 's nachts en in de sportschool) en woensdag heb ik rustig gedaan. Een gezichtsmasker, neus reinigingsding en een film gekeken ingepakt in mijn fleece deken, het bewijs:

Relaxen & Relaxen

(Leuk joh overigens zo'n neus reinigingsding, vooral het moment dat de 10 minuten om zijn en je het van je neus af moet trekken. 1 woord AUW, maar oehhh wat was mijn neusje toch zacht daarna)

Zaterdag heb ik wat leuks gedaan met Meg zoals ik al zei. Samen hebben we een heerlijke soep gekookt van wortel & pastinaak en 's avonds zijn we naar de pub gegaan om samen rugby te kijken gevolgd door het Bonfire vuurwerk.

Vuurwerk Westleigh

Ik heb weer genoeg meegemaakt deze week dus! En nu jullie gaan aftellen tot ik terug ben, tel ik af tot 10 december.... Tante Jannus komt namelijk hierheen!!! Dat wordt echt een super tof weekend, een soort valkenburg 2.0 en ik kijk er nu al naar uit. Ik heb nu elk weekend wel wat leuks gepland, op 1 weekend na (maar dat is het weekend voor de vreselijke 'deadline-week' dus ik denk dat dat weekend ook wel vol zal zijn..). De tijd gaat dan dus lekker snel en dat betekent: sneller Kerst = sneller thuis!

Oké ik ga nu lekker douchen, en ik ben bang daarna toch echt alle 'leer-ontwijkende' activiteiten zijn afgevinkt op mijn lijstje en ik toch echt moet studeren... Ach het komt vast goed (zolang de computer het tijdens de toets volhoudt...). En wat er morgen ook gebeurt, ik heb sowieso een leuke avond bij Mary Poppins! XXX

1. Tante Jannus:
    6 november 2016
    Hai lieverd, ticket geboekt, hoewel geboekt, gaat helemaal goed komen! Zo'n zin in!! Love you!
  2. Manon:
    6 november 2016
    Hoi lieverd leuk om even met je mee te lezen. Klinkt allemaal heel erg leuk en bijzonder. Geniet nog even van je tijd daar en we zien je gauw weer. Dikke knuffel xxx Manon
  3. Karin:
    6 november 2016
    Wat gaat de tijd toch snel als je het fijn hebt Britt. Veel plezier bij de voorstelling van Mary Poppins. xxx