Forest of Lights, Five Guys, Chocolade & Koekjes!

10 oktober 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

​Zo de eerste schooldag van de week zit er weer op en na een weekend vol activiteiten heb ik dus weer een verhaal voor jullie! Ik hoop dat ik leuke dingen kan blijven delen want het wordt natuurlijk steeds meer 'school school school'. Om te beginnen nog even een foto van het feest waar ik in mijn vorige reisblog over schreef:

Carnage

En nee dat is niet mijn vriendje, dat is Nico een hele goede vriend (als je iemand vriend kan noemen na 3/4 weken) en hij heeft een vriendin dus nee gaat ook niet gebeuren. En ja dat meisje heeft een (hoe zeg ik dit netjes) vrij grote, aanwezige boezem. Dat is mijn huisgenootje Sophie en ze spaart voor een borstverkleining haha.

Donderdag zijn we naar een nieuw restaurant geweest in Bradford. Het heet 'Five Guys' , restaurant is een groot woord want het oog net zoals MdDonalds -> FASTFOOD. Maar alles is vers (ze hebben geen vriezer) en ze maken de lekkerste burgers ooit! Je kan zelf je toppings kiezen (allemaal gratis jahoeeeee) en aangezien ik niet te veel wilde zondigen, kon je ook ipv een broodje (ja komt ie:) sla nemen, je burger werd verpakt in sla! En aangezien ik het broodje had vervangen door sla... konden er wel wat frietjes vanaf ;) (overigens heerlijke pittige frietjes, mama als je dit leest -> je moet ze proeven!)

Five Guys   Five guys

(wat een plaatje hè de rechterfoto? Ja dat is dus niet mijn foto hahaha, ik vergat een foto te nemen dus heb even mijn grote vriend Google om hulp gevraagd)

Na Five Guys zijn we naar het stadspark geweest. Er is een hele grote fontein en ze hadden allerlei lichtkunstwerken in de fontein geplaatst om samen met muziek een soort lichtshow te creëren. Ik ben zondagavond nog een keer gaan kijken met Meg omdat ze het graag wilde zien. Ik heb er ook een filmpje van (zie 'videos'). Het was heel knus ook al was het zo groots: de muziek, de sfeerverlichting en de blije kinderen & families.

Forest of Lights   Forest of Lights

Vrijdagavond was er een huisfeest georganiseerd door een Amerikaanse jongen uit mijn klas. Aangezien we niets beters te doen hadden, gingen we een kijkje nemen. Het was een grote nerd bijeenkomst. Ik kwam binnen en wie zag ik? Mijn grote vriend , de nerd uit de programmeerklas met blauw haar en zijn vriend die op quasimodo lijkt. (kunnen jullie je mijn gezicht voorstellen?) Maaaaaar ik oordeel niet en ben mezelf netjes gaan voorstellen, wie weet zegt uiterlijk wel helemaal niets -> hij heet Tom, meer kwam er niet uit. Ok doei! . Gelukkig kwam iedereen uit onze groep en hebben we er zelf maar een leuk feestje van gemaakt.

Zaterdag ben ik wat gaan wandelen met Nico en eindigden we in de hemel DE CHOCOLADE WINKEL. Ze hebben daar zoveel dat ik er eigenlijk gewoon iedere week heen moet wil ik alles geproefd hebben wat ik lekker vind voor het januari is en ik terug ga. (doen we maar niet hè als ik nog in mijn vliegtuigstoel wil passen) Oke een ding toegegeven ik heb de flyer met alle producten in mijn kamer liggen hahaha. Maar ik had 'slechts' een kop chocolademelk (salted caramel with cream mmm). Ik heb uiteraard wel goed gekeken wat er nog meer is dus als mama, papa & Romée me komen opzoeken heb ik al bedacht dat we ieder iets bestellen en het delen (en ik dus mooi 4 dingen in 1 x kan proeven zonder zelf als een dikkerdje 4 dingen moet bestellen :D strak plan lijkt me).

Chocolade winkel    Chocolade winkel   Chocolade winkel

Voor diegene die nu denkt jammieee -> ze hebben een website waar je een bestelling kan plaatsen en ze bezorgen... Just saying ;)

Verder zijn we zaterdagavond nog even naar een pub gegaan en met de groep wat gedronken en gekletst. Zondag ben ik met Meg boodschappen gaan doen en zoals al gezegd naar Forest of Lights. Meg moet voor het rugbyteam koekjes bakken om geld op te halen voor het goede doel. En ik was proef/testkonijn (kan ik meeleven hoor, ik help graag anderen, totaal geen eigenbelang).  En wat deed die slimme keukenprinses: ze vergat de suiker en honing. Maar ik moet zeggen ze waren nog steeds lekker en ik voelde me minder schuldig na het proeven van de koekjes. Ze waren gemaakt met pindakaas (en ik houuuuu van pindakaas) . De teleurgestelde Meg maakte nieuwe koekjes met suiker deze keer en Britt keek toe met een bord vol heerlijke pindakoekjes, welke waren afgekeurd door Meg.

Pindakaas koekjes

En na een schoolweek en twee dagen heel veel huiswerk, poetsen, boodschappen en koken besloot ik dat het tijd was voor mijn tweede enveloppe!

Enveloppe 2 ---> Enveloppe 2

Ik heb het peel-off masker opgedaan dus dat zie je niet zitten. Als ik het andere masker gebruik zal ik het (natuurlijk) vastleggen voor jullie. Een masker gevolgd door een warme douche en mijn bedje met een film. (Ik besloot ook maar eens die ene film te kijken, die iedereen al heeft gezien en ik moet altijd zeggen 'nooit gezien' , dus tijd voor: The Notebook, conclusie? -> zooo mooi en lief, over ECHTE liefde tot het allerlaatste moment, ja ik heb mijn oogballen eruit gehuild dus dat zegt wat).

En wat het plan is voor deze week?

School, school, school... En woensdag Tino aanmoedigen in zijn eerste basketbalwedstrijd en in het weekend verzinnen we met z'n allen wel weer wat activiteiten. En vrijdag ga ik naar de kookclub! Ik ben lid geworden van de bak & kookclub, je leert allerlei gerechten van over de hele wereld bereiden/bakken/koken. En ik leer natuurlijk weer nieuwe mensen kennen, ik heb er zin in! Dus volgende week horen jullie het allemaal weer.

De tijd gaat best wel snel moet ik zeggen (misschien ook omdat ik het zo druk heb). Maar ja het wordt nooit 'thuis' zoals thuis. Maar de tijd gaat snel dus aftellen tot Kerstmis (dan kan ik iedereen weer knuffelen) En wetende dat mama, papa & Romée binnenkort hierheen komen en het weekend daarop Inge, Kuno & kids is een mooie 'tussenstop' voordat het Kerstmis is.

Nou ik ga nog even sporten dan eten en huiswerk maken. Byeeee  XXX

1. Mama:
    10 oktober 2016
    Wauw tid, wat een avontuur maak jij ervan, je maakt me blij door te laten weten dat je het naar je zin hebt, dat neemt niet weg dat ik(wij)je ontzettend mis(sen), maar zoals je al schreef nog maar 11 dagen en dan komen wij je lekker knuffelen! We gaan er een super chocolade weekend van maken ;-)
    Succes met het leren en vooral veel plezier maken met je vrienden en vriendinnen!
    Tot snel lieverd xxx
  2. (juf:
    10 oktober 2016
    Wow! wat een leuke verhalen allemaal! Wat maak jij al een hoop leuke dingen mee!
    Een hele leuke en leerzame tijd toegewenst!
    Grtjes van je oude juffie!☺️