De eerste week @ Bradford

14 september 2016 - Bradford, Verenigd Koninkrijk

Week 1 tot nu toe..

Op naar Engeland..

Toen ik zondag (na een tranendal op Schiphol) was geland op Bradford Leeds ben ik door de universiteit opgehaald en voor de deur van mijn kamer in Arkwright House afgezet, dus het avontuur hier begon al goed! Ik heb totaal twee huisgenootjes, Meg & Sophie, ze komen beide uit Wales en zijn enorm aardig. Ze geven me allerlei tips en we passen (gelukkig...) super goed bij elkaar. Tijdens mijn eerste 'schooldag' kregen we vooral informatie maar het enige dat mij opviel waren alle Aziaten, je moet je een klas voorstellen met 6 Europeanen en ongeveer 24 Aziaten... Die allemaal op elkaar lijken en die een naam hebben die je totaal niet verstaat (laat staan onthoudt) en daarbij hebben ze een Engelse naam waarvan je denkt: dit past totaal niet (een Chinees die Rick heet of een Koreaan die Richard heet..). Maar hoe dan ook, ze zijn wel erg aardig en dat is wat telt. Verder zijn alle Europeanen erg aardig en we zijn dan ook meteen de eerste avond naar een Pub gegaan om gezellig wat te drinken en kletsen.

Wat trouwens ook wennen is is het doen van boodschappen! Ik hou van koken (nog wel in ieder geval) en kook thuis ook wel eens, maar dat is voor 4 personen. Gelukkig bestaat er het fenomeen de magnetron en zoiets als een vrieskist waardoor er niks zomaar de prullenbak ingaat #studentenleven ;)

De universiteit bestaat uit een 'main campus' en een apart gedeelte in een ander deel van de stad voor de Management Faculty. De hoofdcampus is mooi en heeft strakke gebouwen, maar mijn school: wauw! Het deed me een beetje denken aan Harry Potter (en als ik genoeg drink zullen de trappen ook wel verschuiven net als in Zweinstein..)

De Universiteit        De Universiteit

Gisteren was er een man in de les die ons filmde, ik kreeg de beurt en zonder dat ik het door had stond hij naast me met de camera (iets té dichtbij als je het mij vraagt), en het leuke was dat ik antwoord gaf en onze professor (een super aardige en totaal niet strenge man overigens) nogal onder de indruk was. Er is hier een term genaamd 'critical analysis' en dat is wat je bij ieder vak moet doen. De Aziaten zijn er nogal van onder de indruk maar toen we met de term aan de slag gingen en opdrachten deden vond ik het meer gewoon ' zoek de kern ' , of terwijl breng een grote paper terug naar een abstract die de kern bevat. (iets dat we gelukkig ook in Tilburg doen!)

Onze school heeft ook een super mooie tuin! En dinsdag was het 'de warmste dag in 50 jaar in september' je zou denken pak je korte broek maar hier betekent de warmste dag dus '21 graden maximaal, met wolken, wind en oh ja 's avonds gewoon onweer, enorm veel regen en bliksemschichten'.. Maar toch heb ik lekker geluncht in het zonnetje.

Terras op de Universiteit    Tuin van de Universiteit

Het stadscentrum is niet zo groot maar bevat twee hele grote winkelcentra en een hoop koffietentjes (met lekkere gebakjes..). Ook is er een hele grote fontein die vooral 's avonds mooi is. Binnenkort krijgen we ook een uitnodiging om naar het stadhuis te gaan en krijgen we binnen een rondleiding, terwijl mensen die al hun hele leven in Bradford wonen er nog nooit zijn geweest, dus dat is gaaf. Zaterdag is er een uitstapje waar we met de Europeanen naar toe gaan en ik heb me vandaag aangemeld bij de sportclub (YESS!! kan ik weer lekker sporten). In het centrum is ook een groot theater waar binnenkort een super (lees: een van de beste van de wereld) dansgezelschap komt optreden en daar ga ik met een ander meisje heen.

Fontein

Mijn kamer is ook op en top (met veel roze en foto's), als ik mijn tweede blog schrijf over de trip, het openingsfeest etc zal ik daar ook wat foto's van toevoegen. Gek trouwens hoe snel je in het engels gaat denken, ik moest mijn woorden tellen en betrapte mezelf erop dat ik in het engels aan het tellen was (en dat na 3 dagen), dat belooft wat!

Nu ga ik mijn studentenkaart ophalen en vanmiddag heb ik nog een introductieles! De roosters hier lijken heel fijn (je hebt weinig colleges) maar ze verwachten dat je bij ieder college ongeveer 3 uur zelfstudie doet. Ik ben benieuwd..

Dikke kus uit Engeland!

1. Remco:
    14 september 2016
    Haaaa vriendin! Wat leuk zeg dat je het goed stelt daar! Ik moest wel lachen met dat koken en het weggooien van eten. Jullie mam zal trots zijn! Veel sportplezier en hopelijk kom je daar leuke mensen tegen.. :-). Geniet ervan! X vanuit 8
  2. Mama:
    14 september 2016
    Hoi lieverd, wat een mooi verhaal, ik merk daaruit op dat jij t idd wel gaat redden daar... Maar het is hier anders wel aardig stil zo zonder jou
    Ik hoop dat je er heel veel geniet en dat je weer als herboren terug komt na al t sporten haha.
    Trots op jou Tiddy ❤️ Mama xx
  3. Karin:
    14 september 2016
    Hey Britt, Fijn te lezen hoe jouw eerste dagen zijn gegaan daar in Bradford. Dat denken in het Engels doet Malika ook en dat gaat natuurlijk nog veel sneller als je de hele dag niks anders om je heen hoort. Hier thuis maken we ook bijzonder warme dagen mee van meer dan 30 graden, pffff. Dan lijkt die 21 graden bij jouw me bijzonder aangenaam haha. Succes verder en wij blijven hier wel meegenieten van jouw verhalen. Groetjes van ons vieren.
  4. Tante Yo:
    16 september 2016
    Ha Britt, super leuk om te lezen....sorry voor late reactie maar heb nu n laptop ter beschikking...{op t werk gaat t niet meer}
    Ziet er mooi uit daar......Hier liggen de pepernoten al in de winkels.....en nog meer van decemberdingen......dan kom je lekker even naar huis......xxxx
    Geniet, studeer, maak plezier......voor je t weet is t voorbij